Máme za sebou týden redakčního testu Hondy NC700X. Tedy stroje, který – hlavně díky dvouspojkové převodovce – rozděluje motorkářskou veřejnost na dva tábory. Milovat ji? Nebo poslat do zapomnění?

Setkání je to v prvním okamžiku možná trochu zvláštní. Design stroje je sice moderní, ale rozhodně nic ve stylu, že by se na hlavní třídě zastavil život a všichni koukali, co to přijelo za mašinu. Je taková šedivá a nenápadná, vůbec nic na ní nenaznačuje, jak úžasné se uvnitř v ní ukrývají vlastnosti.

Ano, čtete dobře „úžasné vlastnosti“. Toto hodnocení myslím zcela vážně a hned se také vrhnu na to, popsat pro něj důvody. Pro začátek ovšem ještě trocha opakování: Tahle Honda má v sobě lehký dvouválcový motor 670 ccm, automatickou převodovku, sakumprásk váží něco málo nad 200 kg a stojí (s ABS a DCT) 187 400 korun.

A teď to nejdůležitější. Pro koho si myslíme, že je ideální… Podle mého prvního dojmu je tohle jedno z nejgeniálnějších řešení třeba „druhé motorky do domácnosti“. Každodenní popojíždění, rychlé nenáročné výlety, odveze jednoho, v pohodě i dva. To vše se spotřebou pod 4 litry benzínu a s vítaným pomocníkem druhé generace dvojspojkové převodovky.

Právě tahle hračička tomu celému v kompletu dává smysl. Vy jedete, mydlíte se s okolní dopravou a ta motorka si pod vámi brouká a prská si tam kvalty, jak je právě zapotřebí. K dispozici jsou dva módy D a S, přičemž ten druhý je sportovnější, ten budete asi užívat častěji.

Je hodně těžké to popisovat, ale věřte nám, že to funguje naprosto přesně. Při předjíždění prudčeji přidáte plyn, ono to za vás podřadí. Nenápadně vám to skopne o kvalt níž i ve chvíli, kdy na kruháči například ztrácíte rychlost při výjezdu. Umí si poradit i s průjezdem různě rychlých oblouků ve staré zástavbě, stejně jako s přesunem po parkovišti.

Chápejte, neperete se tady s výkonem 140 koní, aby vás samovolné podřazení vyhodilo z kopyt. Ne, tohle je klidná síla, u které se asi bude hodně psát o tom, že je to motorka vhodná hlavně pro začátečníky nebo například méně odvážnější dámy. Což je sice pravda, ale i my (jakože „zkušenější“ jezdci) jsme nakonec dokázali tu práci ocenit. Automat nám totiž dává plnou možnost soustředit se jen a jen na to nejdůležitější – tedy řízení.

Takže je to takový šikovný. Proto tvrdíme, že má být i jako druhá motorka (nebo náhrada za auto) do baráku. Rozhodně na tuhle mašinu nemusíte mít cit pro řízení jako Casey Stoner a stejně budete o jeden časový řád rychleji v práci. A pozor… Hodně dobrá je i na cestování. Její jistota a klid NC navíc nevymlouvá pilotům ani chuť si zablbnout, a když chcete, dokážete si to užít (řazení lze přepnout i na manuální ovládání pomocí +/- na pravém ukazováku a palci)

To vše s minimálními provozními náklady a taky, s úplně fantastickým prostorem pro bagáž ve falešné nádrži. To nás dostalo doslova jako ta „třešínka na dortu“. Věci na dva dny do téhle motorky zabalíte bez problémů a to je výhoda, která rázem zastiňuje mnohé motorky.

Ano, není to žádný dech beroucí krvák, je to motorka pro kliďase. Já ale přidám, že i podvozeku se dá hodně věřit, malý štítek na ochranu před vodou stačí a sedlo je správně polstrované, tedy se neprosedí. Nevím v tuhle chvíli (za týden 1000km), co vlastně chtít víc…

Foto: autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here