Na francouzském okruhu Paul Ricard se konal před týdnem první závod sezony 2019/2020 seriálu vytrvalostních závodů EWC. Tohoto klání se zúčastnil také kostelecký závodník Karel Pešek. Opět startoval s týmem ENERGIE ENDURANCE 91 na Kawasaki ZX-10 v kategorii SST.

V kvalifikaci Karel nastavil nejrychlejší čas týmu a v kombinaci časů se umístili na 13. místě ve své kategorii.

 

 

Jak probíhala kvalifikace?

Kvalifikace byla z mé strany myslím velmi slušná i čas tomu odpovídal, a přestože jsem v zápalu snahy o co nejlepší čas udělal několik chyb, dostal jsem se na 1:57. Tým i já jsme byli spokojeni s 20. místem celkově.Mohlo to být ještě lepší, ale ztratili jsme trochu času hledáním nového ideálního nastavení pro všechny jezdce.

Byla to tvoje první zkušenost s jízdou v noci a jak se ti líbil okruh?

Na Paul Ricard jsem byl poprvé a pravdu se mi moc líbil, najdete tu všechny zatáčky co vás napadnout i nekonečné dlouhou rovinu kde jsme dosáhli rychlosti přes 315km/h. Na maximální rychlosti musíme ještě zapracovat, protože některé týmy z naší kategorie dosahovali o více než 10 km/h vyšší rychlosti a to se negativně podepsalo na výsledném čase.

Jízdu v noci jsem si vyzkoušel poprvé, neměl jsem z toho nějaké velké obavy, ale přece jen tam lehká nervozita byla. Nakonec jsem měl možnost objet za tmy 5 kol a čas nebyl o mnoho pomalejší než za dne. I týmoví parťáci neměli s jízdou za tmy problémy a je tak velká škoda, že byl závod na noc zastaven

 

Samotný závod pak všem jezdcům připravil nelehké podmínky v podobě deštivého počasí, které v průběhu závodu přešlo v přívalový déšť a závod musel být z bezpečnostních důvodů zastaven, aby byl restartován až v 6 hodin ráno.

 

Jak probíhal závod?

V našem týmu startuje vždy nejrychlejší jezdec z kvalifikace a tak to i tentokrát vyšlo na mě. Start a první kolo se povedlo, jen mi trochu trvalo, dostat se na vodě do tempa.Ke konci stintu už jsem ale zajížděl solidní časy. Získal jsem tím snad více zkušeností s jízdou na vodě, než za celou dosavadní kariéru a tak věřím a vím, že příště chytnu tempo hned.

Při první výměně jsme měli trochu smůly na výjezd safety caru, díky kterému jsme hned ztratili kolo a několik pozic, ale to je endurance a je to stejné pro všechny. Počasí začalo být šílené a tak došlo k zastavení závodu na noc. Bylo to moudré rozhodnutí, jetrychlostí přes 300 km/h a nevidět 2 metry před sebe zavání velkým průšvihem.

Po restartu v 6 hodin ráno jsem nastupoval do třetího stintu, na polosuchou trať. Zariskovali jsme a nasadili rovnou slicky. Tato volba se vyplatila a podařilo se nám získat několik pozic. Opět ale došlo na safety car, kdy na vyteklém oleji havarovalo několik jezdců a motorky začali hořet. Naštěstí jsem se tomu oleji nějak vyhnul.

Poté už se počasí umoudřilo a nepršelo. Začal jsem zajíždět stabilní časy a tak se tým rozhodl nasadit mě do double stintu. Fyzicky jsem to zvládnul a podařilo se nám dostat na 21. místo celkově a 8. v kategorii SST.

V posledním stintu jsem do toho dal všechno, podařilo se mi držet KennyhoForeie na továrním BMW a dařili se mi časy 1:57 nízkých, takže spokojenost jak sám se sebou tak ze strany týmu. Nakonec se podařil 4. nejlepší čas v kategorii a 16. celkově.

Další závod nás čeká v prosinci v Sepangu, kde budeme startovat ve stejném složení jako nyní.

Závěrem bych rád poděkoval týmu ENERGIE ENDURANCE 91 za tuto příležitost a svým partnerům firmám Uniserv, EP-SC, Bona Vita, Motoforza, Vágner sport, SBK, Auto Pálka, F-moto.cz a tiskdo1000.cz za podporu.

 

 

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno