Choppery nejsou o maximálních výkonech. Tady jde hlavně o zážitek a taky o to, jakou parádu s mašinou uděláte. Vybrali jsme pro vás tři motorky, které by měly svého pilota hodit do pohody a taky potěšit oko.

Harley Davidson Softail Deluxe

Víte, jak vypadá opravdový motorkářův sen? Pokud ne, tak vložte do trubkového rámu osvědčený čtyřtaktní vzduchem chlazený dvouválec o objemu 1584 cm3, dejte mu označení Twin Cam 96B a snažte se udělat na tomto základu co nejvíce možných variant motocyklu. Sestavte třeba cestovně vyhlížející Herritage s širokými blatníky, sahajícími až k zemi, dejte mu drátěná kola, velký přední plexi štít a hlavně nezapomeňte na stylové brašny.

Pro příznivce přestaveb připravte jednomístného Rockera, jehož pětipaprsková kola s krátkými blatníky a decentním airbrushem musí chytit za srdce snad každého. Pokud by chtěl někdo retro, nabídněte mu Cross Bones se springerovou vidlicí, efektními pružinami pod sedlem a řídítky vytyčenými vysoko nad nádrží.

Myslíme, že tímto uspokojíte tak 90 % koupěchtivých bikerů, ovšem v záloze si ještě nějaký model nechte, stejně jako informaci, že maximální krouticí momenty těchto 307–326 kg vážících krasavců jsou v rozmezí 121–125 Nm.

Pro nekončící bezstarostnou jízdu vybavte všechny modely bezmála 20litrovými nádržemi a pro každý z nich vytvořte minimálně čtyři barevné kombinace. Nyní si můžete být jisti, že na světě nenajdete jediného motorkáře, který by si z této nabídky nedokázal vybrat.

 

Honda VT750S

Letošní novinka jako by vyplňovala onu rozdílnost mezi modely Shadow a Black Spirit. Potenciální zájemce zaujme nejenom svými štíhlými tvary, ale hlavně hmotností 232 kg, která je o neskutečných 19 kg nižší než u ostatních nabízených 750 od Hondy.

Škoda jen, že její vidlicový kapalinou chlazený čtyřdobý dvouválec do V se vstřikováním paliva, rozvody SOHC není alespoň tak výkonný jako jeho sestřičky. Odpružení zůstalo klasické, tedy přední teleskopická vidlice a dva zadní tlumiče s předpětím pružiny nastavitelným do pěti poloh. Nejinak tomu je i u brzd, které mají všechny 750 od Hondy stejné. Vpředu kotouč o průměru 296 mm, vzadu pak 180mm bubnová brzda.

Ale vraťme se k samotnému designu, který svými chromovými ráfky s výpletem, budíkem nad předním světlem, vysokou nádrží a v neposlední řadě zadním hranatým světlem lehce hraje na retro strunu, která u tohoto výrobce není zrovna obvyklá.

Triumph Thunderbird Storm

Připadala vám verze Thunderbird příliš kultivovaná? Pokud ano, pak pohleďte na letošní novinku, nesoucí přívlastek Storm. Design obou modelů je do jisté míry shodný, ale poté, co se prvně podíváte do dvojice předních světlometů, se jen těžko ubráníte touze otočit plynovou rukojetí a vychutnat si dosytnosti zátah 146 Nm do trubkového rámu uloženého paralelního čtyřtaktního kapalinou chlazeného dvouválce, s nímž budete opravdovým přeborníkem v kreslení čar zadním kolem.

Nelze se tedy divit, že tohoto hrůzu nahánějícího, 339 kg vážícího Brita v továrně vybavili dvojicí předních plovoucích kotoučů o průměru 310 mm s čtyřpístkovými třmeny od firmy Nissin, kdežto na zadním 17palcovém kole nalezneme kotouč o stejném průměru, ale dvoupístkovým plovoucím třmenem od firmy Brembo. Pro maximální zvládání nerovností dostal na přední 19palcové kolo teleskopickou vidlici od firmy Showa, jejíž průměr 47 mm společně se zdvihem 130 mm je stejně excelentní jako parametry dvojice zadních, do pěti poloh nastavitelných pružinových tlumičů.

Pokud se vám cokoli ze zde uvedených údajů nezdálo, usedněte do sedla ve výšce 700 mm nad zemí a díky nádrži o objemu 22 litrů se přesvědčte, že jsme tento model nevychválili ani z poloviny tak, jak by si zasloužil, protože času máte víc než dost.

Foto: archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno