Motorky jsou celý zabalený v emocích. Když tě ta mašina nepoloží do kolen, tak na ni nesedej! Když nemáš chuť ji ukázat všem kamarádům, pak není ta nej… Zamysleli jsme se v malé zimní úvaze nad tím, co všechno kdy nadchnulo nejvíc nás

Poměrně zkušenej testovací pilot a rozklepe se před motorkou jak malej kluk. Dobře? Špatně? Z hlediska profesního asi blbě, jsme novináři, přece jen bychom si měli zachovávat odstup. Z hlediska motorkáře ovšem absolutní nadšení a paráda. Přesně takhle to totiž má být, motorky musí být epicentrem všech tvých emocí, a pokud tě to má bavit, je potřeba, abys vyzkoušel všechno, při čem ti polezou po zádech mravenci.

 

Somik a jeho srdcovky...

Vybrali jsme pro vás tedy všechno to, co nám přijde jako „nej“. A nezapomeňte, k definici emoce nepatří jen smích a nadšení, ale také důvěra, zklamání, zvědavost či slzy.

 


MotoGP

Není to úplně snadné si tenhle sen splnit, ale když se to povede, stojí to za to. Vlastně jsem hrozně dlouho tvrdil, že jsem novinář přes motorky jenom proto, abych si tohle mohl dopřát − dostat se do depa, stát kousek od nastartovaný motorky MotoGP, mít to všechno nadosah.

Nic vás ale nedokáže připravit na to, jaký to je doopravdy! Být 40 centimetrů od Ducati GP13 právě v tom momentě, kdy se jí podaří nastartovat. To je neskutečný peklo! Neuvěřitelný!!! Země doslova duní pod nohama, vzduch je rozřezaný vibracemi, a když mechanik protúruje plyn, praskají ušní bubínky. V tu chvíli se ve vás rozhostí podivné teplo, jen zíráte a nedokážete se pohnout ani o milimetr.

MotoGP Ducadi Desmosedici GP13

Ta elementární syrovost techniky doslova bolí, cítíte ji v každým kousíčku svýho těla. Fantastický je i to, jak se skutečně zastaví celý život okolo vás – všichni zírají a nedokážou se odtrhnout.

Tohle je fascinace skutečně z kategorie A1.
(Jenda)


300 km/h

Rychlost, to je téma! Jet rychle, to k motorkám patří, a vyzkoušet si opravdovej trap, to je prostě základ. A nemusí to vůbec být o nějakým blbnutí na silnici a v provozu. Naopak, seberte dvě stovky, pronajměte si na ½ hodiny letištní plochu – a užívejte si.

Děláme to taky tak. Pokaždý, když fotíme na letišti, bereme všichni postupně svý motorky a jdeme na ranvej zkusit „co to dá“. Ten pocit je totiž božský a porovnávat opravdové zrychlení motorky s čímkoli, to je jen a jen zbytečná námaha.

Kawasaki ZZR1400

Nic nejede víc! Páá páá páá, sázíte tam kvalty, tříkilometrová letištní plocha se mění v nudličku a v rychlosti okolo třístovky se začíná všechno měnit, kombinéza už neplápolá, jen řeže, v přilbě ubývá kyslík a okolí se pomalu deformuje do tvaru podivného tunelu. Ze světa je najednou podivná šmouha.

Vyzkoušet by si to měl každý, protože i tohle je zážitek, na který se jen tak nezapomíná!
(Carlos)


První koleno

Dát si koleno na motorce, je hrozně důležitý. Teda alespoň pro hodně z nás. Vždyť kdo by na tu scénku nevzpomínal s láskou. První motorka v garáži, máš ji pár dní, už sis ji trochu osahal a chceš to začít trénovat. Tedy vybereš trochu utaženou zatáčku a s úplně studenejma gumama a blbejma návykama vyrazíš…

Když se pak poprvé dotkneš země, koleno pocítí ten protitlak a ozve se charakteristický zvuk plastu, jak drhne o asfalt, je to pocit vítězství a nadšení, kterému se dá jen těžko konkurovat. A stejně tak se vnitřně zahřeješ, když začneš dávat motorku na zadní a budeš to fakt ovládat a užívat.

MV AGUSTATriumph Daytona

Je to o radosti. O pocitu projevení nadšení z motorky – nebo alespoň já to tak mám…
(Carlos)


Nová motorka

Hektické čekání, jedeš na inzerát nebo do obchodu vybírat nový bike. Už samozřejmě rámcově víš, jaká ta motorka bude, ale přece jenom se na ni těšíš. Je v tom zároveň i určitá nervozita. Přepočítáváš prachy v matraci a plánuješ, jak bude asi zítra vypadat ta tvá první vyjížďka.

Vyspíš se a vyrazíš za nákupem. V tu chvíli jdou endorfiny nahoru jako blázen a emoční stránka jasně zastiňuje zdravý rozum. Proto často koupíš i něco, o čem třeba nejsi úplně 100% přesvědčený, ale v tu chvíli „prostě chceš motorku“. Ta potřeba převýší každý racionál.

KTM SMT

A pak jezdíš a máš hubu od ucha k uchu, protože je to tvá nová motorka a ty sis ji přál a teď si ji užíváš. Večer se dojdeš podívat do garáže, jak se má. Další den se hned ráno soukáš do kůže, abys už už mohl zase usednout za řídítka.

Nevidět napravo, nalevo a žít (alespoň pár dní) jen a jen slovem moje motorka. Kdo tohle nezažil, není motorkář.
(Somik)



Hádka

K motorkám patří i hádky. Právě všechny ty emoce způsobují to, že se nějakým způsobem profilujeme (čopry, silnice, sport), a to v nás potom vyvolává potřebu vnucovat ostatním svůj názor a neustále se s někým dohadovat.

Proč tuhle Grand Prix vyhrál ten žlutej a ne ten červenej. Proč má Ducati míň válců než Honda. Proč má mít čopr stupačky před motorem, i když je to z hlediska jízdy absolutní blbina. Těch témat jsou mračna a je velice dobře, že jsou, protože všichni (i my hoši od novin) se máme nad pivem pořád o čem dohadovat.

Kawasaki Ninja 300

Vůbec nejtvrdší jsou pak v těchto debatách takzvaní „značkaři“, tedy ortodoxní zastánci některé z motocyklových značek (nebo třeba i modelu), kteří absolutně odmítají jakoukoli jinou linku, a jejich zatvrzelost se mnohdy podobá až fanouškům fotbalu. Ale i to je dobře!!! I takoví lidé dělají z motorek svět pestrý a zábavný.
(Somik)


Pýcha je společná!

Pýcha a chuť se předvést, to je něco, co podle nás patří k motorkám absolutně neodmyslitelně. Známe to určitě všichni. Máme pod sebou svou mašinu a někam přijedeme − chceme, aby to ostatní viděli. Chceme, aby se aspoň jedna holka ohlídla na každým náměstí. Nemusíme být zcela v centru pozornosti, ale toužíme po tom, aby o nás ostatní věděli.

Kdo říká, že to takhle nemá, ten lže. V nějaké formě je to tam pokaždé a těch důkazů pro toto naše tvrzení je nepočítaně. Proto si dovolíme razit heslo – Nestyďme se…. Kdo má motorku, ať se chce předvést!

Yamaha

A je úplně jedno, jestli to je rychlým kolem v Brně, cestou do Afriky, novým tuningem anebo třeba jenom tím, že má prachy a mohl si právě takovouhle mašinu dovolit. To všechno se smí a je úplně jedno, že to patří mezi ty nejpekelnatější hříchy.

Motorka ti to odpustí 🙂
(all)


Foto: Motohouse / BMW / Kawasaki

4 KOMENTÁŘE

  1. Klucí díky, je to přesně jak píšete 🙂 největší trápení života které nikomu něpřeji je to co se děje za našemi okny právě teď. Před měsícem sem si dovezl uplně nového litrového okapotovaného miláčka a svezl jsem se jednou 😀 a od te doby každy den chodím do dilny ho aspoň pohladit 😀 hrozny utrpení! 🙂

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno