Dovolujeme si vás pozvat na představení novinky DUCATI XDIAVEL, které se uskuteční ve čtvrtek 25. února od 19 hodin v MeetFactory v Praze.

 



Představení modelu: Ducati XDiavel/S

U téhle novinky jsme dlouho spekulovali, zda ji dát mezi cruisery nebo ji nechat u staršího příbuzného v naháčích. Sama Ducati o ní říká, že je na pomezí několika stylů. Ať už je to jakkoliv, italská továrna s tímto model cílí na hodně exkluzivní trh. Testastretta DVT 1262, tak se jmenuje nový motor použitý u XDiavela.

Zaujme už při pohledu zvnějšku, je nejen doplněn broušenými partiemi, ale také nezvykle čistý. Toho Ducati docílila přesunutím oběhu chladicí kapaliny do kanálků uvnitř motoru, zmizely tedy všechny hadice a vodní pumpa se také šikovně schovala. Oproti menšímu motoru u Diavela se tady hledělo především na nižší a střední pásmo otáček, XDiavel má vrchol točivého momentu už v pěti tisících a neznamená to nic menšího než 128 Nm.

Abyste dokázali tuhle nálož využít při startu od semaforu co nejlépe, dostal XDiavel novinku se zkratkou DPL, což není nic jiného než asistent rozjezdu neboli launch control. Nechybí ani kontrola trakce, ABS, palivové mapy nebo tempomat. Hodně zajímavou záležitostí je také variabilní ergonomie motorky – můžete si měnit polohu stupaček, zvolit jednu ze tří variant řídítek a 5 různých sedel.

Dohromady to dává až 60 různých jízdních pozic. Oproti klasickému modelu je XDiavel totiž delší a nižší. Zadní pneu má stejných 240 mm, na jedné straně odkryté kolo, na straně druhé kyvka a řemenice. Ano, čtete správně, první Ducati v historii se sekundárním převodem pomocí řemenu. Na trh přichází souběžně dvě varianty, u modelu S najdete brzdy Brembo M50, jiná kola, optické zpracování motoru a řadu dalších detailů.

MH již testuje! První jízdní test čtěte v Motohouse 4/2016

Foto: Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno