Světe, jásej, Aprilia má nový motor.

Poté, co se do věčných lovišť odporoučela dvouválcová RSV, čeká brzy asi to samé i nahé Tuono (v Miláně se očekává Tuono s čtyřválcovým V), a tak by v nabídce zůstaly pouze dvouválce menších objemů.

To ale Italové nedopustili a pro sezonu 2011 připravili V-Twin s objemem 1197 cm3 s rozvodem DOHC, čtyřmi ventily a dvěma svíčkami na válec.

Jako první jej vyfasovalo velké Dorsoduro, u něhož dosahuje výkon slušných 130 k při 8700 ot./min. Samotná motorka jako by z oka vypadla menší sedmpade, je ale přece jen nadopovaná slušnou dávkou steroidů.

Dorsoduru 1200 nechybí nic z té nejlepší techniky, kterou Aprilia umí, kromě elektronického plynu Ride-by-Wire a možnosti volit ze tří palivových map nepostrádá ani dvoukanálové ABS a kontrola trakce ATC. S plně nastavitelným podvozkem od Sachse a radiálními brzdiči Brembo přinese tenhle stroj rozhodně kupu zábavy.

Foto: Aprilia

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here