Během letošního ročníku České Tourist Trophy a závodů IRRC v Hořicích v Podkrkonoší došlo k incidentu, kdy na uzavřenou závodní trať přes veškerou činnost a důrazné pokyny pořadatelské služby vjelo neoprávněné osobní vozidlo. Případem se minulý týden zabývala bezpečnostní komise SZM Autoklubu České republiky na mimořádném zasedání. Byla přijata opatření do budoucna.

Závody na přírodních tratích nesou vždy určité riziko pro jezdce, diváky i pořadatele. Každoročně se pořadatelé a Autoklub České republiky snaží zvyšovat bezpečnostní opatření, což je i jednou z hlavních priorit AČR. Nově ustavená bezpečnostní komise před a během závodního víkendu kontroluje zabezpečení trati. Vznik komise vítají přední čeští závodníci, kteří se podílejí na její činnosti. Dalším krokem pro zvýšení bezpečnosti přírodních okruhů je vznik bezpečnostních plánů, na kterých se pracuje s výhledem na příští sezónu.

Při letošních druhých závodech v Hořicích v Podkrkonoší, kde se v polovině srpna konala Česká Tourist Trophy a závody IRRC, došlo při prvním závodě třídy IRRC Superbike ke vjetí neoprávněného osobního vozidla na uzavřenou závodní trať. Pořadatelská služba dělala všechno proto, aby tomu zabránila, nicméně vůz dál pokračoval proti směru závodního okruhu. Závod byl zastaven a  případ je v šetření Policie ČR. Bezpečnostní komise SZM na svém zasedání minulý týden po projednání schválila opatření pro zabránění podobných neobvyklých situací. Všechny přístupové cesty k trati budou zabezpečeny fyzickými překážkami, které budou v případě potřeby okamžitě odstranitelné.

„Věřím tomu, že pořadatel a traťoví komisaři na místě udělali to nejlepší, co mohli. Osobně bych to přirovnal k vyjetí vozidla do protisměru na dálnici. Tomu se také nedá zabránit a nemůže za to ten, kdo dálnici provozuje. Je dobře, že vznikla bezpečnostní komise SZM se kterou spolupracují přední čeští závodníci. Řeší bezpečnost jezdců i diváků, a nyní se ukázalo, že ji máme i pro řešení dalších mimořádných situací. Pro příští sezónu jsme začali pracovat na aktualizaci bezpečnostních manuálů a přípravě tvorby bezpečnostních plánů, ve kterých budou všechna bezpečnostní opatření zanesena,“ vysvětlil Matěj Smrž, předseda komise silničních závodních motocyklů.

„Hořické závody jsou vzorem v bezpečnosti závodům na přírodních tratích nejen u nás, ale i v zahraničí. Bohužel se stále mohou vyskytovat mimořádné situace, kterým musíme předcházet. Pořadatelé udělali všechno co mohli, ale při nejlepší vůli tomu nemohli zabránit,“ poznamenal Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR.

Zmíněné bezpečnostní opatření bude platit pro všechny přírodní okruhy.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here