S ohledem na již několikaletou dominanci továrních motocyklů Kawasaki v šampionátu Mistrovství světa Superbiků se snaží promotér najít jakoukoliv cestu, jak tyto závody ozvláštnit a zajistit vyrovnanější startovní pole. Jednou z myšlenek je zavedení jednotné elektroniky po vzoru MotoGP, která by mohla platit již od roku 2018.
Proti tomuto návrhu se ale řada továren zainteresovaných v tomto šampionátu bouří. Jedním z největších odpůrců je německá továrna BMW, která prohlásila, že v případě zavedení takového pravidla již nevidí jakýkoliv důvod pro setrvávání v této závodní sérii.
Hlavním argumentem BMW je skutečnost, že právě šampionát WSBK pro BMW působí jako testovací oddělení, kde vyvíjí elektroniku, kterou následně nasazuje do svých produkčních superbiků.
„Proti tomuto pravidlu zásadně vystupujeme, protože motorsport je odvětví, kde chceme vyvíjet díly, které následně nasazujeme do sériových strojů. Pokud by tato možnost odpadla, byl by to výrazný deficit. Proto by pro nás mělo působení ve WSBK výrazně nižší hodnotu. Zároveň si myslím, že se jedná o špatnou cestu, kterou by se šampionát posouvat neměl. Snahou Dorny je přiblížit jednotlivé týmy a motocykly více k sobě, já si ale osobně nemyslím, že to je cíl, ke kterému by jednotná elektronika vedla. Neustále se říká, že Aprilia má špičkovou elektroniku, ale zatím nepozoruji, že by je to přibližovalo výkonům Kawasaki,“ řekl závodní ředitel BMW pan Marc Bongers.

zdorj: bikeracing.cz/speedweek.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno