Největší výrobce a prodejce adventure a cestovního vybavení, německý Touratech se čas od času pustí do zajímavé přestavby. Tentokrát nám Němci ukázali, jak si představují offroad verzi současného velkého GS

Od pravověrných XXL offroadistů stále slyšíme stesky, že se R 1200 GS stále víc a víc soustředí na cestování na silnici a jízda v terénu jde stranou. No, není divu, však BMW jen poslouchá volání trhu, většina majitelů nikdy z asfaltu nesjede. Řešení? Otázka, jestli by se samotné továrně vyplatilo postavit něco ve stylu HP2 Enduro. Nicméně pryč z Mnichova do Niedereschachu, kde sídlí Touratech. Tam usoudili, že by taková motorka existovat měla.

 

Německý výrobce a distributor příslušenství totiž vlastní také vývojové centrum TT-3D v Murnau, kde pracují právě na vývoji prototypů. Už jsme tu měli Husqvarnu Nuda na enduro závody (zde), ostré F 800 GS (zde) nebo R 1200 GS v rally verzi (zde). Tentokrát tedy maximálně odlehčená dvanáctka LC navíc s offroad podvozkem a koly.

Označení by ale mělo být GS/R, protože Touratech využívá část dílů také z modelu R 1200 R. Konkrétně přední část rámu, která už má v sérii uchycení pro klasickou vidlici a ne Telelever a také motor s převodovkou, který nakombinovali s převodem z GS, čímž dosáhli ostré reakce a vysokého točivého momentu. Zajímavá kombinace.

 

Touratech patří k leadrům ve výrobě podvozkových komponentů (nejen) pro cestovní endura a tak je logické, že motorka využívá tlumiče Touratech Suspension. Ty jsou vyrobeny z lehkých materiálů, což spolu s použitím karbonu (kapotáž), hliníku (18litrová nádrž) nebo třeba titanové výfukové soustavy, sundalo z původního GS hodně slušných 50 kg a Rambler se tak dostal pod hranici 200 kg. Víc technických informací o motorce zatím bohužel Touratech nevypustil. Nicméně je nám jasné, že už teď se najde řada těch, kteří by ji chtěli mít doma.

Foto: Touratech

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here