Bridgestone zve jako výhradní dodavatel pneumatik pro MotoGP všechny fanoušky silničních závodů motocyklů na Grand Prix České republiky 2013, která se uskuteční ve dnech 23. až 25. srpna 2013 na Masarykově okruhu v Brně.

V jedenáctém podniku letošního seriálu mistrovství světa MotoGP budou české barvy hájit hned dva jezdci, Karel Abraham z týmu Cardion AB Motoracing (na stroji ART) a Lukáš Pešek z týmu Came IodaRacing Project Yoda-Suter).

Pro fanoušky, kteří zavítají do Brna na Grand Prix České republiky 2013, připravili pořadatelé několik atraktivních novinek. Po skončení nedělního závodního programu bude pro ně otevřen prostor cílové rovinky a během závodu MotoGP bude možné sledovat dění na trati z vyhlídkové plošiny ve výšce 35 metrů nedaleko řídicí věže. Kromě paddocku budou mít diváci před sebou jako na dlani i většinu závodní dráhy. Brněnský závod MotoGP začíná v neděli 25. srpna ve 13 hodin.

Velká cena Brna na Masarykově okruhu je neodmyslitelnou součástí seriálu mistrovství světa MotoGP. Tradice brněnských motocyklových závodů na nejvyšší úrovni sahá až do 30. let minulého století. Současný okruh byl postaven v roce 1987 a do nynější podoby byl upraven v roce 1996. Jezdci na startu mají před sebou atraktivní sled 6 levotočivých a 8 pravotočivých zatáček. Celková délka okruhu s dráhou širokou 15 metrů a častým střídáním úseků se stoupáním a klesáním je 5403 metrů, nejdelší rovinka je dlouhá 636 metrů. Brněnský závod MotoGP se jede na 22 kol, jezdci tedy budou muset překonat vzdálenost 118,9 km.

Loňské vítězství bude obhajovat Španěl Jorge Lorenzo na stroji Yamaha, který loni zajel rovněž nejrychlejší čas 1:55,799 min průměrnou rychlostí 168,0 km/h. Lorenzo je po devíti letošních závodech v průběžném pořadí mistrovství světa MotoGP na třetím místě (137 bodů) před legendárním Valentinem Rossim (117 bodů), který usedá stejně jako Lorenzo za řídítka motocyklu Yamaha. První dvě místa v průběžném pořadí patří Lorenzovým krajanům na strojích Honda. Marc Marquez nasbíral již 163 bodů, zatímco druhý Dani Pedrosa má na svém kontě 147 bodů.


Bridgestone v MotoGP

Bridgestone začal dodávat závodní pneumatiky pro silniční motocykly již v 80. letech a po získání nezbytných zkušeností se stal díky kvalitě a skvělému výkonu svých produktů první volbou nejrychlejších jezdců. Na základě rozsáhlého technického know-how i obliby u týmů a jezdců byl Bridgestone v roce 2009 vybrán jako výhradní dodavatel pneumatik pro MotoGP. Cílem tohoto kroku bylo snížení nákladů a zvýšení bezpečnosti.

Sezóna 2013 je dvanáctým rokem účasti společnosti Bridgestone v MotoGP a pátým rokem v roli exkluzivního dodavatele pneumatik pro MotoGP, který poskytuje pneumatiky a technickou podporu každému týmu a jezdci na startovním roštu královské třídy mistrovství světa pořádaného Mezinárodní motocyklovou federací FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme). Bridgestone tak pokračuje v realizaci své mise vyvíjet a dodávat bezpečnější závodní pneumatiky s vynikajícím výkonem během zahřívací fáze a skvělou zpětnou vazbou pro jezdce.

Motocykly v MotoGP mají v porovnání se závodními automobily přibližně desetkrát menší styčnou plochu mezi pneumatikou a vozovkou – správná volba pneumatik je proto pro úspěch jezdce ve velmi vyrovnaném poli naprosto zásadním faktorem. Oproti loňskému roku došlo v oblasti pneumatik v MotoGP k celé řadě změn především z hlediska počtu disponibilních pneumatik s různými druhy směsí pro každého jezdce.

Stejně jako loni mají jezdci k dispozici na každý závodní víkend 9 hladkých pneumatik pro přední kolo. Vybrat si však mohou pouze dva druhy směsi, tvrdší a měkčí, místo dosavadních až tří. Jako dosud jsou po celou sezónu na výběr čtyři specifikace směsi, nicméně v jiném složení (2013: extra měkká, měkká, střední a tvrdá; 2012: měkká, střední, tvrdá, extra tvrdá). Jezdci si mohou zvolit maximálně 6 pneumatik v preferované specifikaci.

U zadních hladkých pneumatik se počet disponibilních kusů zvýšil z 10 na 11, přičemž možnost volby dvou směsí ze čtyř zůstává zachována. Měkčí směs může mít maximálně sedm pneumatik (dosud šest). Každý jezdec má navíc k dispozici 5 sad pneumatik na mokro, a to se dvěma druhy směsi ze tří nabízených (měkká, tvrdá a extra tvrdá).

Foto: Repsol Media, Yamaha

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno