Vedoucí muž MotoGP Casey Stoner (tým Repsol Honda) se bojí, že změna na litrové motory v roce 2012 nepřinese tolik očekávané zvýšení předjíždění a tím pádem i větší atraktivitu závodů.

Recept se zdá být jasný – víc koní a točivého momentu rovná se zvýšení možností k předjíždění. Alespoň v minulosti to tak funguvalo a když se podíváte na nějaký závod okolo roku 2003, určitě nám dáte za pravdu, že to byla pořádná řežba.

Proto se hodně lidí (včetně nás) těší na příchod litrových motorů v příštím roce. Mistr světa z roku 2007 Casey Stoner si ale myslí, že zvýšení objemu nepřinese kýžený efekt.

Nemyslím si, že za nedostatek předjížděcích manévrů mohou motorky. Podle mě je to spíš tím, že náš sport se dostal na takovou profesionální úroveň, že piloti už prostě nedělají tolik chyb, jako tomu bylo v minulosti. Všichni trénují jako šílenci, aby co nejlépe mohli ovládat tyhle motorky. Když se podíváte do minulosti – a musí to být hodně dávno – tak piloti před závody chlastali, kouřili, kalilo se do rána – prostě se bavili. Potom skočili na motorku a jeli závodit. Byla to jiná doba, proto byly závody atraktivnější.

Osmistovka z vás vycucne všechnu energii a myslím, že úroveň pilotů šla hodně nahoru. Každý z nás ví, co musí udělat proto, aby vyhrál. Proto už se nevidí tolik chyb, aby někdo byl dlouhý a druhý mu to poslal na vnitřek. Prostě trefujeme apexy, přesně brzdíme a chceme jet co nejrychleji. A to si myslím, že se jen tak nezmění. Dokonce i Dani (Pedrosa) je schopný mi na čistou akceleraci ujet, i když má stejnou motorku jako já. Je totiž hodně dobrý na výjezdu ze zatáčky, což je jeho velké plus.“

Je to vidět třeba i v motokrosu, kde už se tolik nepředjíždí. Je to stejné i v MotoGP. Jezdci jednou vlastně jednu stopu a když se do někoho pustíte, musíte hodně zariskovat. Způsob, jakým se teď jezdí, šel hodně dopředu a to půjde těžko zastavit. Až po nás přijdou mladí kluci, budou schopni dělat věci, o kterých se nám ani nesnilo…“


Casey se také vyjádřil ohledně týmové strategie a s tím související „týmové rozkazy“. Tohle je velmi kontroverzní téma ve Formuli 1, kdy například při poslední Velké ceně v Silverstonu Mark Webber odmítnul uposlechnout instrukcím, že nesmí závodit se svým kolegou Sebastianem Vettelem o druhé místo…

„Na týmové příkazy se u nás nehraje. Možná díky nim můžete vyhrát Mistrovství světa, ale pro mě by takový titul nic neznamenal. Není to fotbal, kdy hrajete za jeden tým. Tady jsme každý za sebe a já to budu vždycky tak brát. Můj stájový kolega Andrea (Dovizioso) má slušně našlápnuto a myslím, že do konce roku může do konečného hodnocení hodně promluvit.“

Trochu jiný názor má mistr světa Jorge Lorenzo. „Tak úplně s nimi nesouhlasím – hlavně na konci roku, kdy jde o každý bod, by tým měl držet pohromadě. Pokud někdo z týmu bojuje o titul, měl by mu ten druhý pomoci. Naše výplata jde od továrny a proto musíme mít zájem na tom, aby naše značka vyhrála. Andrea má také slušnou šanci na titul, proto se musí snažit Caseyho porazit. Pokud bude moct, musí to udělat“.


Foto: Ducati, Honda, Yamaha

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno