Majitel privátního týmu Honda LCR vyjádřil velkou nespokojenost se současným zneužíváním pravidel pro Open motocykly, která byla původně určena především privátním týmům

Bylo jen otázkou času, kdy se některý z manažerů týmů používajících prototypy nebo satelitní motocykly ohradí vůči aktuálnímu dění v královské kubatuře MotoGP, kdy je již potvrzeno celkem šest prototypů, které nastoupí do letošní sezony ve formátu Open.
 
Prvním velkým kritikem se stal pan Lucio Cecchinello, majitel privátního týmu Honda LCR, jenž i letos pojede se Stefanem Bradlem klasický satelitní motocykl Honda. Dle Cecchinella je současný velmi otevřený výklad pravidel pro motocykly formátu Open neférový vůči ostatním týmům a jezdcům. Jako hlavní problém označuje fakt, že po přechodu do Open formátu bude mít například tovární tým Ducati mnohem více výhod, než jeho tým se satelitním motocyklem.
 
 
„Tohle nové pravidlo není dobře promyšlené. Nechává zde příliš velký prostor pro možný výklad různými interpretacemi. Je zvláštní, že tovární tým Ducati bude už od pondělí moci testovat na Phillip Islandu společně s ostatními open motocykly. Co na to chcete říct? Myslím si, že vše kolem této open třídy je nefér vůči ostatním. Díky tomuto budeme jasně znevýhodněni, naštěstí má prototyp RC213V jistý technologický náskok. Pokud ale před námi budou na startu všech závodů stát open motocykly Forwardu a Ducati, bude to pro nás nepříjemná situace.”


Již nyní je jasné, že bude mít Stefan před sebou mnohem více jezdců na startovním roštu, protože open motocykly budou moci používat v kvalifikacích měkčí pneumatiky. Možná to je ale přesně to, co Dorna chce, protože již dlouho volají po větší akci na trati. Ano, tyto nová pravidla byla určená pro privátní týmy, které měli získat možnost naskočit do šampionátu. Ale nyní jsme od tohoto původního záměru hodně daleko,“ řekl Lucio Cecchinello.

Foto: honda.racing

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno