Už vidíme, jak zvedáte obočí. Co dělá čtyřkolka na webu Motohousu? Radíme vám – vydržte, protože tohle je vážně dobrý. Nový model od Cecteku nám totiž ukázal, jaký je to žít v permanentním smyku. A to je po zimě pořádná vzpruha.

Jako by přede mnou stála zmenšenina Dodge Challengera s řídítkama. Skvělý, tohle se designově vážně povedlo. Quadrift je první sériově vyráběnou čtyřkolkou, která je zaměřena především na jízdu po silnici. Tomu je podřízen hlavně podvozek a použitá technika. Jednoválcový motor o objemu 500 cm3 má kvůli homologaci přiškrcený výkon 15 kW, ale my jsme jezdili na plně otevřeném modelu, který měl 41 koní při 7000 otáčkách.

Ptáte se, jak to jede? No, je tam toho přesně tolik, abyste si pořádně užili, ale nemuseli se bát, že vám výkon vyrazí řídítka z ruky. Čtyřkolka krásně zrychluje, i když prvotní záběr automatické převodovky CVT by mohl být o fous jemnější. Jsou tu čtyři polohy – pomalá (do síly), rychlá, zpátečka a neutrál. Líbil se nám zvuk a charakteristika motoru, ten je při cestovní rychlosti (kolem 90 km/h, na 115 zasahuje omezovač) hodně příjemný, zbytečně nevibruje a má dost síly i na případné předjíždění.

Těžiště je hodně nízko, kola široká (mimochodem má opravdu pěkné ráfky) a převod řízení tak rychlý, že to zprvu může i trochu vylekat. Na rovné silnici bez výmolů je to super pocit, o trochu horší zážitek je to na rozbité okresce, kdy kvůli tvrdšímu podvozku cítíte každou díru. Paradoxně je lepší, když jedete kolem stovky, kde je Quadrift stabilní a citlivost řízení je o poznání menší. Stačí ho jenom trochu dostat do ruky.

Gumy mají slušnou přilnavost, takže čtyřkolka není nedotáčivá jako vozík v Tescu plný dvoulitrových pet flašek s kolou a motor má dost síly na to, abyste v pomalých zatáčkách Quadrifta poslali do přetáčivého smyku. A v téhle chvíli se hodí citlivé řízení, protože je nutné dát rychlé kontra a hlavně nepovolovat plyn. Je to skvělý pocit, protože díky nízko položenému těžišti víte, že se nemůže nic stát.

Jak už jsme napsali, podvozek a tlumiče jsou spíš tužší, ale lze si u nich nastavit předpětí pružiny. Zavěšení všech čtyř kol je plně nezávislé, a i proto se Quadrift tak dobře řídí. Ani na brzdy si nemůžete stěžovat – kotouče na všech kolech stroj bezpečně zastaví.

Líbí se nám

Tento model od firmy Cectek je na našem trhu docela unikát a z toho, co jsme měli možnost s ním zažít, mu dáváme palec nahoru. Je to naprosto odlišný zážitek od ostatních čtyřkolek, a pokud toužíte jezdit hlavně po silnici, mohl by vás oslovit. Cena 169 900 Kč není podle nás za takhle skvěle vypadající strojek nijak přepálená.

Foto: Honza Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno