Jarní výstava každoročně předznamenává začátek sezony a výstavní číslo Motohouse tradičně přináší ty nejžhavější novinky. Letošní sezona bude našlapaná, hlavně co se nahatých motorek týče, a my už máme testy třech z těch nejpodstatnějších. Chybět nebude ani ohlédnutí do klasiky, čtenářský test a první reportáže z testování MotoGP. Zapomenout se nemohlo ani na dívčí cestopis z putování po Skandinávii

Představení: Kawasaki Z1000

Kawasaki Z1000 dostala pro rok 2014 fungl nový design, který je ještě agresivnější, než tomu bylo doposud. Ostré tvary slibují parádní zážitky za řídítky, hlavně boční linka vypadá dost nahrbeně – podobně to má i 2014 Super Duke R. Zdá se, že rok 2014 bude plný divokých jízd po zadním a spálených gum. Z1000 nabídne čiré, intenzivní a nekompromisní zrychlení, kterým se budete opájet z každého vinglu či semaforů. Už jen když se na něj podíváte, jak odfrkuje na stojanu, číší z něj pořádná lajna agrese. Vypadá jak býk uprostřed Corridy.

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


Představení: BMW R 1200 RT

Možná si to neuvědomujete, ale na trhu není mnoho motorek, které jsou určeny k cestování v plné polní, a dokonce ve dvou bez toho, aby utrpěly na ovladatelnosti nebo vážily tunu. BMW R 1200 RT je právě jednou z nich, přičemž pro rok 2014 byla po vzoru svých GS sourozenců opatřena kapalinou a vzduchem chlazeným motorem disponujícím velmi slušným výkonem 125 koní a především masivním točivým momentem 125 Nm v 6500 otáčkách.

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


MH Exclusive – 2014 Ducati Monster 1200S

Je jasné, že nový Monster to nebude mít vůbec jednoduché. Letošní rok je totiž ve znamení celé řady supernaháčů, které jsou silnější a rychlejší. Jenže ze zkušeností víme, že to není zdaleka to nejdůležitější. Ducati má totiž na své straně něco, o čem ti ostatní mohou jenom tajně snít – rudou barvu a logo legendární značky, za kterou stojí obrovská historie a závodní úspěchy. To, že se firma zbavila vzduchem chlazeného motoru (mimochodem hodně povedeného), není vůbec na škodu.

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


MH TEST: 2014 HONDA NC750X

Protože zkrátka u téhle motorky nejde ani zdaleka o nějaké top limity, nebyla konstruována se zběsilostí a pro divočáky. Naopak, u nové NC750X si budeme spíš povídat o její vlídnosti, pohodlí a hlavně užitné hodnotě. A když se ta koukám kolem sebe na sestavičku testovacích pilotů na oficiálním představení modelu v Řecku, dochází mně, že jsme tentokráte volili naprosto správně – samej fára upečenej ze stejného těsta jako já. Víkendová akcička pro spokojený pány, no zkrátka zase další jedna skvělá vyjížďka…

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


MH Exclusive – 2014 Yamaha MT-07

Nová MT-07 je důkazem toho, že s Yamahou se něco děje. Dokonce i sami zástupci firmy přiznávají, že za posledních pět let tahle fabrika neudělala žádnou extra super pecku, věc zcela neslýchaná. To se ale vloni příchodem fantastického tříválcového funbiku MT-09 změnilo a nula sedmička by se měla na téhle vlně nadšení svézt.  Jedeme klidným tempem kolem pobřeží a mám skvělej pocit.

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


THE BEST 2013

V minulém čísle jsme vám ukázali motorky, které nás loni chytly v testech nejvíc za srdce, rozparádily naše emoce. Dnes vezmeme naše „nej“ z jiného úhlu pohledu. Emoce stranou, zapojme mozek a hledejme praktické a použitelné stroje

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


MH TEST: KTM 1190 Adventure R

Z nové erkové Kačeny jsme byli unešení už ve standardním klasickém testu. Ale na silničních gumách tomu přeci jen něco chybělo. Na drapákách to byla úplně jiná písnička, taková ta, co se u ní mydlí hlava nehlava. Jsou nabídky, které se neodmítají. Jedna taková přišla od kápa pražského Racetoolu, Jirky Heiníka, který jen tak mezi řečí zahlásil: „Jasně, stojí mi tady na drapákách ta moje, můžeš si ji kdykoliv půjčit, jen dej vědět pár dní předem.“

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


Klasik test: ČZ 175/502
aneb Když jsem se poprvé setkal s prasetem
ČZ 175/502 je skútr, který už v dnešní době jen tak nepotkáte. Moje první setkání s touto motorkou bylo asi před 7 lety, kdy jsem stál na benzince na svém nově zrekonstruovaném Pionýru Jawa 21. Chystal jsem se odjet a vtom mě oslovil cizí člověk se slovy: „To je moc hezký Pionýr.“ Chvíli tam stál a obdivoval ho, protože takový Pionýr se jen tak nevidí. Dali jsme se spolu do řeči o rekonstrukci a zeptal se mě, jestli bych mu taky neopravil motorku – skútr ČZ 175.

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


TEST: Honda VTR SP2

Potom ale přišel druhý, daleko mocnější signál z těch temnějších míst, kde velí jenom ďábel, a ten mi přikázal: „Drž se jich za každou cenu.“ A v tom mi blesklo hlavou – dyť přeci sedím na legendárním superbiku, na tom litrovým douválu, kterej rozsekal na maděru i Troye Baylisse! Na téhle motorce jezdil i pozdější mistr světa MotoGP „Kentucky Kid“ v AMA. Proboha, dyť tahle motorka vyhrála i osmihodinovku v Suzuce se samotným Valentinem Rossim a Colinem Edwardsem a Valentino sám na ní údajně brázdil i ulice Londýna. Tahle motorka je legendárnější než většina strojů, který se pohybují po silnici, a já se tady nechám zahanbit dvojicí oranžovejch raubířů? NIKDY!!!

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


Endruoškola

Možná se vám už stalo, že jste sedli na terénní motorku a přesto, že na silnici jinak válíte, dáváte běžně koleno, nebo dokonce loket na zem a Brno zajíždíte pod 2:15, jste se cítili, jako když byste se učili znovu chodit. Vše najednou působilo tak cize, odtažitě, a dokonce i obyčejná jízda rovně vám na nezpevněném povrchu plném nerovností, mokrého listí, bláta či poházených klacků dávala překvapivě zabrat. Pokud se poznáváte, vůbec nemusí vaše ego panikařit, neboť jízda v terénu vyžaduje naprosto odlišný přístup k věci počínaje posezem, úchopem řídítek, či dokonce pohybem vlastního těla za jízdy.

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


MH TEST: 2014 HONDA INTEGRA

Hodně z podstatných technických specifikací k nové Hondě Integra jste si už asi přečetli na straně 26. Bez okolků to řekněme hned na začátku, tento skútr je vlastně motorka a vychází ze základu modelu NC. Tedy i zde najdete ocelový trubkový rám s nízkým těžištěm, velká sedmnáctipalcová kola, pro rok 2014 upravený řadový dvouválcový motor a místo klasického skútrařského variátoru je přítomen DCT dvojspojkový automat.

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


MotoGP – předsezonní testy

Hned první test v Sepangu vyrazil motocyklovému světu dech. To, o co se snažila celá jedna generace jezdců, tedy zajet v Malajsii kolo pod magické dvě minuty, se letos podařilo při prvním rozjetí dokonce hned celé pětici borců. MotoGP se evidentně přes zimu posunula zase o krok dál a ta rychlost je boží a až k neuvěření! Přesto ale neoficiální rekord na jedno kolo nebyl nakonec tím nejhlavnějším tématem debat. Tím úplně nejvíc omílaným kritickým bodem se stala konkurenceschopnost strojů nové specifikace OPEN

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014Plán: Český tým a český jezdec do Moto2 GP

Kdo s námi sleduje dění okolo mistrovství světa silničních motocyklů, asi už dávno pochopil, že tento uzavřený závodnický kotel má svoje zákonitosti a tvrdě zavedená pravidla. Jedním z nich je, že promotér šampionátu, víc než na co jiného, sází na dlouhodobé a životaschopné projekty. Tohle je zkrátka hřiště, kde nikdo nestojí o rychlokvašky a nemůžete jim po půl sezoně říct: „Hele, sorry, já končím, mi došly nějak prachy…“

 


WSBK Austrálie

Po dlouhé zimě a náročné přípravě přejel přes most ze San Rema na „Filipův“ ostrov konvoj vezoucí bedny plné superbikového materiálu a jedno z nejkrásnějších ratingových míst na týden ožilo závodem. Okolo 4,5 kilometru dlouhé tratě byly vybudovány mobilní tribuny, dráhu obklopily reklamní bannery, vesnička Smiths Beach se opět naplnila personálem závodních týmů a hospůdky v městečku Cowes zase praskaly pod tíhou žíznivého australského motorkářského národa….

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


Chci závodit. Jak mám připravit motorku?

Závodění není levná sranda, na druhou stranu ale není nutný do motorky utopit dvě hypotéky. My vám poradíme, co je nutný udělat a bez čeho se docela dobře obejdete. Jezdit po okruhu je mnohem bezpečnější než zkoušet trhnout traťový rekord na silnici za barákem, ale samozřejmě to s sebou nese riziko pádu. Základem by tedy mělo být, že z motorky sundáš všechny věci, které nepotřebuješ a které jsou drahý, když je rozbiješ. Začíná se demontáží zrcátek, světel a hlavně originálních kapot, který stojí řachu. Tohle všechno na okruhu nevyužiješ, a pokud přijde pád, riskuješ jejich rozbití.

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


Motocyklový podvozek a jeho funkce

O nastavení podvozku se píše v každém manuálu, řeší se na okruhu, na silnici i na motokrosových tratích. Ale jak to vlastně celé funguje a co se děje uvnitř? Jak to spolu souvisí? Co vlastně znamená otáčení nebo klikání šroubky a matičkami na vidlicích a zadních pružicích a tlumicích jednotkách? Začněme pěkně od začátku trochou fyziky. Na podvozek působí zvenku statické zatížení vahou motorky a všeho, co se na ní veze…

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


ADVENTURA: Na sever a zpět 2/2
Dominika na severské cestě

Když se ráno probudím v kempu v Mo i Rana, mám o zábavu postaráno. Snídám a píšu si zápisky z minulého dne, když ke mně přijde nějaký Nor a začne se tradičně vyptávat, kde jsem se tam vzala. Vyprávím obvyklou pohádku, ale když skončím, zničehonic se na mě pán vrhne a začne mě líbat. Hned ho seřvu, jestli se nezbláznil, načež dostanu odpověď, že ne, že prý je to osud. Ne že by to nebyl hezký modrooký blonďák, ale rychle mu vysvětlím, že můj osud je se sbalit a jet po silnici číslo sedmnáct.

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


Co dělat, když…
… dostanu smyk

S touhle otázkou se ve vašich dotazech setkáváme hodně často: „Co mám dělat, když…“ Pokusíme se vám teď poradit, jak se zachovat, když dostanete smyk. Dostat na motorce smyk nedá žádnou velkou práci. Stačí k tomu neopatrné přidání plynu nebo najetí na povrch s nízkou přilnavostí. Anebo kombinace obojího. My vám teď poradíme, jak se v takové prekérce zachovat, aby to nebolelo vás a ani motorku.

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014 


Přestavba
Wrenchmonkees Yamaha SR400 Gibbonslap

Legendární SR400 se vrací na evropské trhy a Yamaha se rozhodla podpořit její customový potenciál v rámci projektu Yard Built. V něm si významní světoví stavitelé hrají s jejími motorkami a ukazují, co se z nich dá vykřesat. Jako první si SR vzali do parády dánští Wrenchmonkees. Předem dovolte, abych se omluvil. Většinou se snažím v rubrice Přestavba o rozmanitost a dát dvakrát po sobě motorku kategorie scrambler tomu odporuje. Má to ale jeden zásadní důvod.

 Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014

 

 

Čerstvě na výstavě: Motohouse 4/2014Motohouse (CZ i SK) 4/2014 v prodeji od pondělí 10. března 2014
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz
• info časopis: www.motohouse.cz
• digitální podoba časopisu již teď na:

Floowie
http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-4-2014

 Publero
https://cs.publero.com/title/motohouse/4-2014

 

 

 

 

 

Foto: astron.studio

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno