Osmá etapa zavedla závodníky rallye Dakar ze San Juanu de Marcona do Pisca a Milan Engel se v ní posunul na celkové 16. místo.

Po včerejší etapě se většina jezdců závodících v popředí ve svých kategoriích vrátila do bivaku nezvykle brzy. V podstatě už kolem poledne byl zpět i Milan Engel, který skončil devatenáctý a tak měl poměrně dost času na regeneraci a přípravu roadbooku na osmou etapu dakarské rallye. Stejně jako v pondělí, také po úterní osmé etapě to měli závodnicí z cíle do bivaku jen pár kilometrů, což je veliká výhoda letošního ročníku tohoto nejslavnějšího dálkového závodu. Ráno před startem měli jezdci přeci jen malou rozcvičku v podobě 207 přejezdových kilometrů a Engel opouštěl bivak v 5:43 ráno. Jeho týmová parťačka Olga Roučková měla na spánek o něco déle a bivak v San Juan de Marcona opustila ve svém Can-Am Maverick X RS v 7:56.

Milan Engel

Milan Engel, kterému se poslední dny vyvedly a průběžným pořadím se před 8. etapou posunul až od top 20, měl vzhledem k menším časovým rozestupům šanci posunout se ještě výš průběžným pořadím. Od startu se ale pohyboval kolem 25. pozice. Ale jak je zvykem Engela, postupně se během etapy dostává dopředu a jinak tomu nebylo ani tentokrát. „Jelo se mi dobře, začátek byl vlažnější, ale postupně jsem chytal tempo. Ke konci jsme se sjeli s Laiou Sainz, Tomiczekem a Honzou Brabcem. Laia nám trochu poodjela a s Honzou jsme se rozdělili při hledání WP. Nakonec jsem ho našel docela rychle a dojel do cíle jako 21., pokud se ještě něco nezmění. Ale penalizaci bych dostat neměl.“ dodal Engel těsně po cíli.

Navíc v této etapě porazil také polského závodníka Tomiczeka a když k tomu připočítáme pár výpadků jeho soupeřů, je z toho průběžně po osmi závodních dnech výborné 16. místo! „Ještě ale nic neslavíme, to určitě ne. Jsme poučeni z předchozích let, kdy se mi vždy po něčem dobrém stalo něco špatného. Do cíle to je ještě daleko. Já ani můj tým Moto Racing Group nic nepodceňujemel“ Letošní Dakar totiž ještě odstartuje do dvou etap. Hned ta zítřejší má být čistě v dunách, což znamená, že zabrat dostanou jak závodníci, tak především technika, která letos v Jižní Americe trpí víc než obvykle. Jemný písek fesh fesh, který se dostal mnoha závodníkům až do jejich motorů a tím je vyřadil bude postrachem všech do posledních metrů rallye.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here