Sportovní ředitel továrny Ducati je přesvědčen o tom, že aerodynamická křidélka na motocyklech uvidíme i v následujících letech.

Jak jsme vás již dříve informovali, v královské kubatuře MotoGP se po úvodním závodu na katarském okruhu Losail ožehavě diskutuje na téma aerodynamických křidélek, které po vzoru Ducati začaly používat už i další továrny. Poté, co tato křidélka byla zakázána v nižších kubaturách, probíhají diskuze nad budoucností tohoto prvku i v MotoGP.
 
Závodní manažer Ducati, pan Paolo Ciabatti, je ale přesvědčen o tom, že by tento prvek měl na motocyklech královské kubatury MotoGP zůstat i do budoucna. Jak samotný Ciabatti přiznal, Ducati s tímto řešením přišla jako první a nyní můžeme tato křidélka pozorovat na téměř všech motocyklech.
 
 
 
„Nemyslím si, že by někdo křidélka zakázal. Když jsme v loňském roce s tímto řešením přišli, všichni se nám smáli. V polovině sezony je ale postupně začali používat i ostatní. Nyní tato křidélka vidíme téměř na všech motocyklech. Myslím si, že Ducati je první továrna, která začala u motocyklů více pracovat s aerodynamikou. Díky těmto prvkům se nám daří omezovat wheelie na výjezdech ze zatáček, což je užitečné. Někteří jezdci to stále ještě porovnávaní, ale ve finále je budou mít všichni. Myslím si, že se jedná o evoluci v tomto sportu a Ducati je průkopníkem,“ řekl Paolo Ciabatti.
 

Foto: ducati.racing

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here