Minulý týden byl v londýnském klubu The Bike Shed představen další zajímavý britský motocykl. I tentokrát je zaměřen na sportovní a okruhovou jízdu a rozhodně má náročným zákazníkům milujícím exkluzivitu co nabídnout

Tak nejdřív, kdo stojí za projektem Spirit Motorcycles (web). Hlavním tahounem je Tony Scott, což je milovníkům závodů známé jméno. Začínal se jmény jako Ron Haslam nebo Niall Mackenzie a dnes je majitelem stáje T3 Racing, která závodila v BSB s Triumphy a sama šéfovala poháru Triumph Triple Challenge. Zkušeností s tříválcem Triumph tedy hodně. Druhou postavou Spirit Motorcycles je Kev Taggart, který stojí za projektem Spirit of the Seventies, známou britskou customovou dílnou. K sobě pánové z moto světa přivzali ještě manažery Grahama Benthama a Roda McDonagha, kteří mají spoustu zkušeností ze světa obchodu a budou se starat o finance.

 

A co že to dal tento tým dohromady? Seznamte se s GP Sport – motor tedy bez překvapení Triumph Daytona 675, ovšem převrtán na 749 cm3 (76 x 55 mm). Výkon silniční verze 160 koní v 13200 otáčkách na suchou hmotnost 145 kilogramů. Jak se dostali na tak nízké číslo? Rám je z chrom-molybdenových trubek, doplněných hliníkovými frézovanými díly. Z hliníku také kyvka. Podsedlovka a veškeré kapoty pak karbon. Podvozek od britského K-Techu a to hned to nej, tedy vidlice KTR 2 a zadní tlumič 35 DDS. Brzdy PFM s šestipístky na předku. Kola Dymag, taktéž hliník. Titanová výfuková soustava T3 Racing, vše road legal. Nevypadá zle, co?

Pokud by to přeci jen někomu přišlo málo a oželel by SPZ, nabízí Spirit také model GP Sport R. Ten je díky absenci světel a karbonovým kolům Dymag ještě o 5 kg lehčí. Naopak z motoru dokázali pánové díky závodnímu kitu dostat dalších 20 koní, takže ve finále máme co dělat s poměrem 180 koní na 140 kg. Navíc závodní elektronika, M130 od Motecu s komplet funkcemi, které si dovedete na okruhovce představit a závodní telemetrií. Cena? Základní verze GP Sport vyjde na 45 tisíc liber, tedy cca 1 445 000 korun. Okruhový speciál GP Sport R, který vznikne v limitované edici 50 kusů, pak 69 tisíc liber, tedy cca 2 215 000 korun.

 

Ovšem pozor, mejdan tím ještě nekončí. Při představovačce se ukázal také první prototyp naháče GP Street, který technikou vychází ze supersportu. U něj cenu sice zatím neznáme, ale vzhledem ke stejné specifikaci, jakou má GP Sport, očekáváme i podobnou cenu.

Foto: Spirit Motorcycles

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno