Představení sériového baggeru navazujícího na koncept 101 se očekávalo na letošní podzim a většina z novinářů byla překvapena, že se tak nestalo na veletrhu Intermot. BMW si tuhle novinku ale logicky představilo v USA

Pro zámořský trh je totiž nová K 1600 B primárně určena, móda baggerů, tedy cestovních motorek s nízkou splývavou zadní částí, zde opět nabírá na síle. Ovšem dočká se i Evropa a zbytek světa. Ve srovnání s původním konceptem 101, který BMW představilo vloni v létě na Motorrad Days, bohužel zmizel hliník v kombinaci se dřevem, základní tvar ale motorka drží. Materiálově i technicky samozřejmě vychází z modelu K 1600 GT, jehož inovovaná verze byla představena před týdnem v Kolíně.

 

Když K 1600, tak řadový šestiválec. Ten v nové verzi splňuje přísnější normu Euro4, ale zachovává si svoje parametry, tedy 160 koní a 175 Nm. Ty bude krom řidičovy ruky krotit zástup elektronických pomocníků v čele s dynamickou kontrolou trakce DCT, elektronickým podvozkem Dynamic ESA a také volitelných jízdních režimů. Za příplatek pak navíc majitel může pořídit rychlořazení dolu i nahoru a elektrickou zpátečku. Od roku 2018 se pak do seznamu příplatkové výbavy přidá ještě systém Intelligent Emergency Call, který v případě havárie dokáže sám zavolat záchranáře.

 

Po designové stránce není K 1600 B pouze odstrojenou verzí GT. Přední maska je nižší, stejně jako celá stavba motorky, nové je sedlo a celá zadní část s kufry a protáhlým blatníkem. Ten je navíc v případě potřeby demontáže zadního kola možné vyklopit směrem nahoru. Jinému pocitu z jízdy napomůžou také rovná široká řídítka. Tak uvidíme, jaké to bude svezení a jak na novinku zareaguje americký i evropský trh.

Foto: BMW Motorrad

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here