Ducati a čtyři válce – už tu byl prototyp Apollo a samozřejmě MotoGP bike převedený na silnice, tedy Desmosedici RR, ale pojďme se bavit o velkých sériích. Ty se totiž nové připravované motorky s V4 budou týkat, podle všeho nahradí dosavadní Panigale. Konkrétně by k tomu mělo dojít v sezóně 2019, letos na podzim se tedy nejspíš dočkáme pouze představení prototypu, nebo Ducati ukáže na veřejnosti jen motor.

S tím máme tu čest už dnes, Ducati ukázala první sérii fotek a pustila ven také pár technických informací. Desmosedici Stradale vychází rozměrově a geometrií ze závodní Desmosedici GP, jde tedy o 90° V4 natočený o 42° dopředu. Stejně jako u závodního motoru je i zde protiběžná kliková hřídel snižující gyroskopický efekt. Ojniční čepy mají 70° nastavení, čímž Ducati docílila „Twin Pulse“ zapalovací sekvence, což dodá motoru jedinečný charakter.

Od dvouválce si sice Ducati dovolí přejít, ale Desmo rozvod samozřejmě neopouští. U Desmosedici Stradale bude samozřejmě ovládat čtyři ventily na každém válci. Servisní interval pro Desmo bude u tohoto motoru 24 tisíc km. Ducati zvolila shodné vrtání válců, jako v MotoGP, tedy 81 mm, které doplnila o 53,5 mm zdvihu, což ve výsledku činí objem motoru 1.103 cm3. Z něj pak v Borgo Panigale dokázali dostat 210 koní v 13.000 ot./min. a 120 Nm při 12.250 ot./min. Pro porovnání současná Panigale 1299 a její Superquadro – 205 koní v 10.500 ot./min. a 144,5 Nm při 8.750 ot./min.

Vstřikování elektronické s čtveřicí oválných 52 mm těles škrtící klapky, kdy každé je vybaveno dvojicí injektorů. Motor samozřejmě bude splňovat normu Euro 4. Doplněn bude o 6stupňovou převodovku se systémem rychlořazení DQS nahoru i dolů. Spojka mokrá a antihopingová. Více informací zatím Ducati nevypustila, předpokládáme, že je doplní začátkem listopadu na veletrhu EICMA.

 

2 KOMENTÁŘE

  1. […] Většina příznivců Ducati pak nejvíc čekala, jestli se na tiskové konferenci objeví také finální podoba nové Panigale. Čtyřválcový motor představila továrna už před pár týdny, ale stále nebylo jisté, zda se ukáže i celá motorka. Ukázala . Motor V4 o objemu 1.103 cm3 sice neodpovídá superbikovým specifikacím, ale je jasné, že se objeví verze R s nižším objemem. Každopádně ta silniční se může pochlubit fascinujícím výkonem 214 koní (13.000 ot./min.) a téměř rovnou křivkou výkonu. Důležitý je také údaj o maximálním točivém momentu – 123,6 Nm v 10.000 ot./min. Více o motoru jsem si řekli už dřív zde. […]

  2. Toto píšu na stránke k R verzii: “An R version with a displacement of less than 1000 cc – which revs higher and is intended more for track use – is currently at the advanced development stage. This will provide the foundation for the homologated version that competes in the Superbike championship, where this engine will be used starting in 2019 (one year on from the launch of the respective road version, as per the Ducati tradition).”, čiže mi z toho vychádza, že 1100 by sa mala začať predávať začiatkom roku 2018. Myslím si, že sa v Miláne môžeme tešiť na sériovú podobu novej Ducati V4. 🙂

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno