Na okruhu v Sepangu se dnes rozjel druhý den předsezónního testu MotoGP, kdy by tentokrát nejrychlejší Maverick Viñales s Yamahou.

Po dvouměsíční zimní pauze se včera v malajském Sepangu rozjel letošní první předsezónní test. Jezdci se po úvodním seznamováním s tratí a také novými motorkami už dnes naplno pustili do testování nejrůznějších dílů svých strojů a také pneumatik Michelin. Například v týmu Pramac zkoušeli jednu z nádrží, které měl v loňském roce Jorge Lorenzo.

Nejrychlejším jezdcem dnešního testu byl Maverick Viñales z továrního týmu Yamahy, který zajel čas 1:58,897, takže tím o osm desetin vteřiny překonal včerejší nejlepší čas Marca Marqueze. Maverick se do vedení dostal až v samotném závěru dne, když tento čas zajel ve svém předposledním kole. Na místo druhé tak odsunul Alexe Rinse se Suzuki, který tak ztratil 0,527 s. Na třetí místo se díky rychlém poslednímu kolu dostal Jack Miller a stal se nejlepším jezdcem na Ducati. Jen pár tisícin vteřiny za ním skončil Andrea Dovizioso a pětici nejlepších doplnil Cal Crutchlow jako nejlepší jezdec Hondy. Do ztráty jedné vteřiny se nyní vešlo méně jezdců, než včera a tím posledním je devátý Danilo Petrucci.

Marc Marquez dál zkouší své rameno, takže dnes najezdil 37 kol a obsadil osmou pozici. Karel Abraham dnes odjezdil 56 kol a to nejlepší s časem 2:01,245, který zajel už na začátku dne. S tím obsadil 22. místo se ztrátou 2,348 s.

Marc Marquez

„Dnes jsme pracovali na podobných věcech, jako včera. Zkoušeli jsme pár nových věcí, které byly pro Hondu nejdůležitější. Den začal dobře, ale jakmile se mi začalo zhoršovat rameno, tak jsme to ukončili, abych mohl zítra pokračovat. Nemůžu jet tak, jak bych chtěl, protože obvykle brzdím hodně pozdě a hluboko do zatáčky, ale to teď dělat nemůžu a musím brzdit dřív a plynuleji. Pokud jde o motorku, tak jsme pracovali hlavně na výjezdech ze zatáček, protože se na tomhle okruhu někdy hodně změní přilnavost.“

Maverick Viñales

„Upřímně, dnes jsme se snažili pracovat opravdu tvrdě na závodním tempu. Celou dobu jsme používali nastavení pro závod a cítil jsem se dobře. Přibližně v polovině jsme zajeli dobré časy na kolo, hlavně během závodní simulace, když bylo horko a nízký grip, proto jsem opravdu spokojený s tím, jak jsme dnes pracovali. Motorku jsme dobře zlepšili, ale potřebujeme v tom pokračovat i zítra.“

Valentino Rossi

„Pokračovali jsme v práci, protože se v některých místech potřebujeme zlepšit. Dnes to nebylo špatné. Našli jsme něco, co zlepšilo výkon a myslím si, že jsme odvedli dobrou práci. Nakonec bylo moje tempo docela silné, takže jsme docela pozitivní z druhého dne. Ještě máme něco na otestování na zítra. Budeme se snažit pokračovat v práci a uvidíme, jaká bude naše situace na konci těchto tří dnů.“

Alex Rins

„Dnes to byl velice pozitivní den. Zkoušeli jsme nové kapoty, určité nové nastavení elektroniky a všechno to bylo dobré. Můj rytmus a závodní tempo byly velice dobré i s použitými pneumatikami. Byli jsme schopni potvrdit spoustu věcí. Potřebujeme se trochu zlepšit, ale není to nic zásadního. Celkově jsem spokojený s tím, jak to všechno šlo a také s mými časy na kolo.“

Joan Mir

„Dnes jsme vyzkoušeli hodně věcí! Jsem z toho všeho úsilí docela unavený – byl to náročný den. Zkoušíme objevit dobré stránky a ty ne tak dobré. Mám radost z toho, jak to šlo. Doufám, že zítra budu pokračovat tímto způsobem a budu schopný zaútočit na časy na kolo. Uvidíme, jak to půjde. Líbí se mi nové kapoty, které jsem dnes vyzkoušel, ale musíme to všechno zanalyzovat.“

Sylvain Guintoli

„Dnes jsme testovali různé věci a některé aktualizované díly. Jde nám to lépe a lépe. Včera to bylo více o „testování výkonu“ a dnes jsme se více soustředili na specifikace různých oblastí, jako je třeba spojka. Je to můj pátý den testování s týmem na této trati a jsem s naším progresem spokojený.“

Johann Zarco

Pol Espargaro

„Motorka se 100% zlepšuje. Dneska jsme provedli hodně věcí a ke konci dne jsem byl utahaný. Opět bylo horko, najezdili jsme spoustu kol, ale ranní pád tomu nepomohl. Myslím, že zítra budeme mít více volna a můžeme se soustředit na rychlá kola nebo dobrý rytmus. Hlavní věcí, na kterou jsme se tady soustředili, byla přilnavost zadního kola. To jsme zlepšili, ale pak jsme měli nějaké problémy na předku. Také jsme více testovali elektroniku a aerodynamiku. Myslím, že jsme se dotkli všech dílů motorky! Dnes večer budeme dobře spát a možná, že zítra otestujeme méně věcí. Budeme se více soustředit na aktuální nastavení motorky, než abychom zkoušeli velké věci. Bude to více jako normální den při GP.“

„Pracovali jsme na nájezdu do zatáček, takže jsem se cítil jistější. Už včera se to zlepšovalo, ale chyběl mi jednoduchý pocit. Během dne se to stalo přirozenější a mohl jsem se soustředit na další věci ohledně jízdy a udělat další pokrok. Dnes ráno to bylo jako na vlně, když jsem zajel dobrý čas na kolo a mohl celý den surfovat. Na konci dne jsme změnili nastavení a ještě jednou nazuli nové pneumatiky. Tím jsem dostal malý dárek, protože jsem se dostal pod dvě minuty. Nyní je to hezký referenční bod. Díky tomu se můžu usmívat a být spokojený. Bylo to větší zlepšení, než jsem očekával. Budeme na to tímhle způsobem tlačit i zítra a uvidíme, co dalšího můžeme udělat a zejména jaká bude motorka po najetí více kol.“

Miguel Oliveira

„Vypadá to, že každý den můžeme trochu zlepšovat naše časy na kolo. Byl jsem spokojený se svým výkonem při jízdě na použitých pneumatikách a také s výkonem motorky. Jsem dost motivovaný a tým odvádí skvělou práci. Stále více poznáváme náš stroj. Dnes jsme jen nestihli zajet lepší čas na kolo, ale řekl bych, že jsme docela silní a jdeme správným směrem.“

Hafizh Syahrin

„Upřímně, v tuto chvíli jsem pořád docela pomalý a daleko od předních jezdců, hlavně kvůli tomu, že se Maverick ke konci dne zlepšil. Teď ale začínám chápat dost věcí, když jedu na trati. Když jsem za některými jezdci, jako mým týmovým kolegou Miguelem a také Polem Espargarem a Mikou Kallliem, snažím se pochopit, jak mohou tak dobře zatáčet. Dnes jsme našli to, čím to je, takže to pro zítřek zlepšíme. Udržuji si motivaci, tvrdě pracuji a snažím se do toho dát všechno.“

Andrea Dovizioso

„Byl to opravdu pozitivní den a jsem moc spokojený s tím, jak tým funguje. To nám umožnilo získat hodně zajímavých dat. Dnes jsme se soustředili na některá místa, se kterými jsme měli v minulosti trochu problémy a nalezli jsme dobrá řešení. Kromě toho jsem jezdil sám a také se nám s Danilem podařilo zajet několik delších vyjížděk, takže jsme odjeli závodní vzdálenost s jedněmi pneumatikami. To nám pomohlo lépe simulovat to, co se děje během GP. Ještě máme několik dílů, které vyzkoušíme zítra, protože vývoj se nikdy nezastaví. Těšíme se na další způsoby, jak zlepšit náš výkon.“

Danilo Petrucci

„Byl to velice intenzivní den pro fyzičku, protože jsme najeli hodně kol. Také jsem zajel závodní vzdálenost ve dvou vyjížďkách za sebou během nejteplejších hodin. Musím říct, že jsme získali pozitivní zpětnou vazbu, jak po technické, tak po fyzické stránce. Tým odvedl excelentní práci. Malý problém nás zastavil od většího zlepšení času na kolo, ale hodnocení v tabulce pro nás není v tuto chvíli roku prioritou. V porovnání se včerejškem jsme konkurenceschopnější při vyšších teplotách, takže do zítra máme velkou jistotu.“

Jack Miller

„Tvrdě jsme pracovali na nastavení a zkoušeli spoustu řešení. Pocit na motorce jsem měl velice dobrý a s použitou střední pneumatikou jsem byl schopný zajíždět velice rychlá kola v časech 1:59. Byla škoda dalšího pádu, protože šlo o druhý pád za dva dny v 9. zatáčce. Zítra musíme tuto špatnou bilanci zastavit.“

Francesco Bagnaia

„Byl to velice dobrý den. Pracovali jsme mnohem lépe než včera po technické stránce a dnes odpoledne jsme udělali velký pokrok. Zítra zkusíme zlepšit čas na kolo a v plánuje i závodní simulace. Nicméně si myslím, že to byl doposud velice pozitivní test. Kolo za kolem se cítím lépe při poznávání motorky.“

Výsledky 2. dne testu

27TSUDA, TakuyaSuzuki Test Team2:03.2764.3790.28717/22
NCSMITH, BradleyAprilia Racing Factory Team

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here