Čekali jsme na ni dlouho a dočkali jsme se. Přivítejte novinku Ducati 899 Panigale! Bude se jí říkat “Baby Panigale” nebo snad “Univerzální Panigale”? Teprve čas ukáže, co je 899 zač.

Je to sotva chvilka, co byla 899 Panigale představena na vedení Volkswagenu ve Frankfurtu a rozhodně nám má co nabídnout. Za o poznání nižší cenu dostanete velmi podobný design se skrytým rámem, všechny elektronické pomocníky a hlavně zbrusu nový vidlicový dvouválec s výkonem 148 koní!

S příchodem 899 se sice musíme rozloučit s naší oblíbenou 848 Evo, proto doufáme, že jí bude plnohodnotnou náhradou. I z toho důvodu se dá předpokládat pojetí 899 jako univerzálního biku.

Na první pohled od sebe poznáte obě Panigale nejjednodušeji podle zadní kyvné vidlice. Nejspíš i kvůli úsporám nákladů se musela 899 rozloučit s jednoramennou kyvkou.

 

Vraťme se ale k motoru. Desmoquadro, jak se nový L-twin jmenuje, má zdvihový objem 898 cm3, 4 ventily na válec, už jednou zmiňovaných 148 koní (10 750 ot./min) a 99 Nm točivého momentu (9 000 ot./min). Taková síla si musí poradit se 193 kg provozní hmotnosti.

Co si ještě koupíte v balíku malé Panigale? Přední kompletně nastavitelné USD vidlice Showa, zadní tlumič Sachs, čtyřpístkové brzdy Brembo M4-32 a zadní 180 gumu, místo macaté 200. A rychlý drátky? Ty tu jsou všechny – kontrola trakce, ABS, kontrola brzdění motorem a rychlořazení.

Jako nejlepší ochutnávku pro nás připravila Ducati i krátké video, takže volume doprava a nejpozději za 2 měsíce v Miláně se potkáme. Ciao!

Foto: Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno