Aerodynamická křidélka byla na konci sezony 2016 zakázána především s ohledem na bezpečnost jezdců při případných pádech. Již v loňské sezoně přišla řada továren s velmi podobným řešením, které bylo implementováno přímo do kapotáží tak, aby splňovalo pravidla.
Při letošních prvních testech v malajském Sepangu bylo jasně k vidění, že tento trend stále pokračuje a téměř každá továrna představila své řešení aerodynamika na kapotážích. S tím se opět zvedly diskuze na téma, že by tato problematika mohla být po sezoně 2018 opět více regulována pravidly.
Nyní se k tomuto tématu vyjádřil sportovní ředitel továrny Ducati, pan Paolo Ciabatti.
„Myslím si, že aerodynamika je v dnešní době důležitá ve všech závodních sériích. Nové kapotáže nám pomáhají řešit některé problémy, které trápí naše jezdce. Je pravdou, že každý jezdec má jiný styl, zatímco některý potřebuje větší tlak na předním kole, jiný méně. Od doby, kdy jsme tyto kapotáže poprvé nasadili, Jorge s nimi odjel všechny závody. Jorge s nimi byl vždy rychlý, Dovi byl rychlý bez nich a měl lepší pocit na motorce se standardními kapotážemi. Všechny továrny investovaly spoustu peněz do vývoje těchto prvků, takže teď bychom potřebovali především stabilní pravidla,“ řekl Paolo Ciabatti.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here