Právě jsme odletěli na sluncem zalitou Silícií a zítra už budeme vědět, jako nový Monster 1100 EVO jezdí. A vy se to díky nám dozvíte jako první. Dejte si zatím několik technických novinek a koncem týdne už do vás Honza Karásek nasype svoje první dojmy.

Vrcholný model rodiny Monsterů se letos dočkal poměrně velkých změn a pro rok 2011 si musíme zapamatovat jeho nové označení s přídomkem EVO. Upravovalo se poměrně statečně a nás nejvíc těší změny vedoucí k nárůstu výkonu na rovných 100 koní. Motor Desmodue Evoluzione s dvouventilovou technikou dosáhl poprvé hranice sto koní, přitom si ale zachovává plynulé dávkování výkonu bez cukání a podobných neduhů.

K tomuto nárůstu přispělo kompletní přepracování výfukové soustavy, které Monster 1100 podstoupil. Nyní najdeme obě výfukové koncovky na jedné straně stejně, jako tomu je u Streetfightera. Kromě těchto změn se ladily také ergonomie sedla nebo zadní část motorky, která je teď o něco ostřejšího ražení. Přibyla také spousta elektroniky, z níž hlavním systémem je Ducati Safety Pack (DSP).

Součástí tohoto balíčku je kontrola trakce DTC se 4 režimy nastavení a Brembo-Bosch brzdový systém ABS, který vyvinula samotná Ducati. Cílem všech těchto systémů je zvýšení bezpečnosti na silnicích a lepší využitelnost motorky pro všechny motorkáře. Posledním vylepšením, které potěší úplně všechny, je vylepšení spojky APTC. To je technologie určená pro mokré spojky velkých motorů, jež značně napomáhá tomu, aby páčka spojky byla co nejměkčí. Tak snad to bude tak příjemné, jak Ducati tvrdí.

Foto: archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno