Minulý týden proběhl v italské Veroně veletrh Motor Bike Expo a domácí Ducati tady kromě sériovek ukázala také pár zajímavých přestaveb. Mezi nimi tuhle naprosto minimalistickou variaci na čtyřstovku Scramblera

Severní Itálie, město Parma, dílna Anvil Motociclette (web), Marco a Phonz a Ducati Scrambler Sixty2. Proč právě ten s menším objemem? Protože vzhledem k záměru postavit absolutně okleštěnou motorku nebyl výkon potřeba a těch pár kilo dolů bodlo. Navíc je čtyřstovka ještě více cílena na mladé jezdce, což se zase hodilo Ducati. Krom toho historický originál byl taky čtyřipade. O čem je řeč? O modelu 450 R/T (Road and Track), který Ducati vyráběla v roce 1971, primárně pro americký trh. Při pohledu na původní motorku snad není o inspiraci chlapců z Anvil třeba spekulovat.

 

Ač je motorka technicky maximálně jednoduchá, jako tomu bylo v sedmdesátých letech, přestavba dala rozhodně práce dost. Už jen výměna přední vidlice za USD (Scrambler Sixty2 má klasický teleskop) a hlavně úprava zadní části motorky z monoshocku na dvojici postranních tlumičů. To znamená, že z původního rámu zůstala pouze přední část, zadní s úchyty na tlumiče je nová, stejně jako mnohem méně subtilní kyvná vidlice. Mimochodem, přední vidlice Kayaba, zadní tlumiče Bitubo, dlouhé zdvihy a podle Anvil stoprocentní funkčnost v offroadu. Tomu odpovídáí také 21“ přední a 19“ zadní ráfek a samozřejmě dráty, žádná litá kola. Však oni se pánové blbnutí v terénu věnují už řadu let, tak dobře vědí, kudy na to.

 

K takto očesané motorce samozřejmě nepasovala původní nádrž, ač to není žádný obr. Takže bylo potřeba vyrobit novou, drobnou, která by dobře pasovala na Ducati rám. Jednoduchá grafika v černé barvě s bílými linkami skvěle pasuje k klasickému MX sedlu v bílé barvě. Krásným detailem je pak zadní část rámu nesoucí blatník. Pod sedlem pak rovně vzad směřující koncovka Zard navazující na svody vlastní výroby. Vpředu také naprostá jednoduchost bez budíků, bez světla, jen oldschool endurová řídítka a deska s číslem 53, které odpovídá počtu dní, kdy v Anvil tuhle motorku stavěli. Jediné, co nás mrzí, že nám chlapci výsledek nezvážili, protože to bude zajímavé číslo.

Foto: Anvil Motociclette

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here