Pokud máte rádi neobvyklé stroje, věnujte minutku této přestavbě z rukou Bernarda Monta, který v ní spojil genialitu dvou velkých konstruktérů a přidal ještě něco ze sebe.

Prvním jménem, které je třeba zmínit je Fabio Taglioni. Legenda, která krom jiného může i za Ducati 900SS. Ta se stala základem tohoto motocyklu. Druhým jménem pak je Jack Difazio – britský konstruktér, který byl jedním z největších specialistů na tzv. řízení pomocí rejdového čepu. Že vám to moc neříká? Co takhle Bimota Tesi (zde)? Ano, správně, jde o zavěšení předního kola na kyvné vidlici a zatáčení pomocí speciálního středu s rejdovým čepem.

 

A právě Difaziova práce Bernarda Monta absolutně fascinuje, až se rozhodl mu postavit tribut. Na tomto stroji pracoval sedm let a mezi tím bohužel jeho vzor vloni umřel. Každopádně systém zavěšení předního kola (z Moto Guzzi V11) je právě dle vzoru Jacka Difazia. Vidlice je z ocelových trubek a o tlumení se stará dvojice tlumičů Öhlins. Vzadu je zavěšení klasické a k tomu tlumič Extreme Tech.

To nejpodstatnější víte, ale ani zbytek motorky není vůbec k zahození. Motor řádně poštelován, vyladěn a posílen a doplněn o výfuky Lazer GP. Ty se skvěle hodí k totálně odlehčené stavbě i jednoduchým závodním kapotám. Jako výsledek tu máme motorku s velmi neobvyklým technickým řešením a navíc v parádním celku. A to se nám fakt líbí.

Foto: archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here