Na milánském veletrhu debutovali hned tři motocykly britského Triumphu. A stejně jako je různorodá kompletní nabídka značky, je z jiného těsta každá jednotlivá novinka. Jednou retro, jeden pořádný street a jedno cestovní enduro.

Fotografie dlouho očekávaného modelu Tiger Explorer se sice na oficiálních stránkách Triumphu objevily už před dvěma týdny, ale kompletní představení si borci z Hinckley nechali až na veletrh EICMA. Na první pohled pěkný stroj, mohutný cesťák s parádním zpracováním.

V jeho útrobách se ukrývá řadový tříválec o objemu 1215 cm3, jež se chlubí výkonem 137 koní a točivým momentem 121 Nm. To vše na slušných 259 kilogramů suché hmotnosti. Pneumatiky o rozměrech 110/80-19150/70-17 nazuté na litých kolech naznačují převážně silniční použití motocyklu.

S vybaveností na tom není Explorer vůbec zle. Nechybí nastavitelná kontrola trakce, vypínatelné ABS a na dlouhých štrekách potěší tempomat. O jezdcův komfort se postará rozměrná kapotáž, pohodlné sedlo umístěné v 860 mm (volitelně možno i 810 mm) nebo nastavitelná řídítka. Ani za podvozek se nemusí Explorer stydět, přední otočená vidlice Kayaba působí velmi bytelně (46 mm, zdvih 190 mm) a suplovat mu bude zadní monoshock stejného výrobce. Brzdy dodal Nissin, dvojici 305 mm kotoučů na předku obsluhuje standardní čtyřpístek, zadní 282 mm má dvoupístek.

Co ještě k novém Tigeru Explorer povědět? Snad ještě doplním, že cestovatelé ocení velkou 20 litrovou nádrž a parádní digitální budík, na kterém najdete snad i aktuální hmotnost svojí tchyně. Každopádně kategorie velkých cestovních je obohacena o dalšího podstatného hráče.

Technickou specifikaci Triumphu Tiger Explorer najdete zde.

Kromě Explorera byly hlavními trháky na modrém stánku další dvě novinky, o kterých jsme vás už informovali před nedávnem – Speed Triple R a limitované edice Bonnevillu Steve McQueen Edition.

Foto: Triumph

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno