V Mattighofenu vstoupili s letošním podzimem na zcela novou půdu klasických cestovních motorek. To doplnili novou verzí oblíbeného Duke 690

1290 SUPER DUKE GT

Ten recept už použila nejedna firma – vezměte naháče, nastrojte ho do kapot, přidejte kufry a máte cestovní motorku. Ale, že by to někoho napadlo udělat z bestiálního Super Duke 1290? No, v KTM to udělali a na světě je nový Gran Tourer pro ty, kteří se přepravují rádi trochu rychleji. Dvouválcová třináctistovka je trochu jinak laděna, než u naháče, maximum výkonu je 173 koní a točivý moment 144 Nm. To je sice o trochu méně, ovšem můžeme očekávat ještě hladší průběh v nižších a středních otáčkách.

 

Řadu vlastností přebírá GT z cestovních endur KTM, začít můžeme třeba semi-aktivním podvozkem. Stejně jako na Super Adventure jsou tu přídavná LED světla, která se rozsvěcí podle úhlu náklonu. Nechybí ani řada elektronických pomocníků – kontrola trakce, stabilizační systém MSC od Bosche, asistent rozjezdu do kopce nebo volitelné palivové mapy. Přes všechny tyhle vymoženosti, přední kapotu, 23litrovou nádrž a zpevněný zadní rám si GT drží hmotnost 228 kg.

 

690 DUKE

Prostřední Vévoda se KTM dobře prodává a tak jsme se po letech dočkali opět další inovace. Začneme-li motorem, dostaneme se k lehčím pístům a ojnici, nové hlavě a klikovce. Výsledkem toho je nárůst maximálního výkonu na 73 koní a širší využitelné pásmo otáček. Takže blbnutí, na které je tahle 150 kg vážící mašina postavena, bude ještě zábavnější.

 

Nově se u Duka objevuje rozsáhlá elektronika v čele s ABS, nastavitelnými palivovými mapami a kontrolou trakce. Nový je také tříbarevný displej. Na trh se krom standardní verze dostane tradičně i 690 Duke R. Ten se liší plně stavitelným podvozkem WP, výfukem Akrapovič, čtyřpístkovým monoblokem Brembo na předku a sportovním sedlem.

 

1290 SUPER DUKE R SPECIAL EDITION

Super Duka netřeba představovat a co to znamená Special Edition je asi taky každému jasné. Takže jen dodáme, že tahle bílo-oranžová střela dostala řadu dílů z katalogu Power Parts – výfukovou soustavu Akrapovič z titanu, zubaté brzdové kotouče, karbonové kryty motoru, frézované brýle a nastavitelné páčky. I dokonalé jde vylepšovat.

Foto: KTM

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno