K novému SuperSport představenému už na veletrhu Intermot v Kolíně, přidal dnes největší italský výrobce dalších šest nových modelů. Dočkali se všichni od začátečníků až po milovníky raritek a výkonu

1299 Superleggera

Rozhodně největší poprask v táboře rudých fanoušků způsobila limitovaná edice superbiku (500 kusů), kterou Ducati představila jako svou výkladní skříň technologií. Tak předně je tu karbon, ale úplně všude. Karbonové jsou totiž nejen kapoty a kola, ale také rám a kyvná vidlice. Díky tomu se Superleggera dostala na úchvatných 156 kg suché váhy. A k tomuto A přidáme i B v podobě 215 koní výkonu a 146,5 Nm točivého momentu. A s racingovým kitem (zrcátka, blinkry a SPZ dolů + závodní výfuky od Akrapoviče) to je dokonce 220 koní na 155 kg. Fascinující.

Ptáte se, jak dokázali v Borgo Panigale vydupat z motoru Superquadro tolik síly? Úplně nové dvousegmentové písty, lehčí klikovka, titanové ojnice a ventily, přepracované hlavy, nová kliková skříň a komplet titanové výfuky Akrapovič. Svoji zásluhu pak na tom má samozřejmě také elektronika. Hlavní jednotka 6D od Bosche převzatá z MotoGP nemá na starosti jen management motoru, ale také veškeré systémy – kontrolu trakce DTC EVO, slide kontrolu DSC, kontrolu wheelie DWC EVO, nastavení brzdění motorem EBC, cornering ABS, asistent startů DPL a rychlořazení DQS. K tomu všemu samozřejmě telemetrie DDA+. Víc už toho do moderní motorky dnešních dní dostat nejde.

Do třetice všeho dobrého se Ducati předvedla také na poli podvozku. Dvorní dodavatel Öhlins připravil na Superleggeru závodní podvozek – vpředu USD FL936, vzadu tlumič TTX36 s titanovou pružinou. To nejlepší pak dodalo také Brembo, tedy radiální pumpu MCS 19.21 a brzdič TT29OP1 se zvýšeným koeficientem tření. U sériové motorky ani v podvozku nemůžete dnes dostat víc. Jasně, půjde o předraženou limitku, z nichž se jen málo kusů skutečně podívá na okruh, ale továrně šlo o to ukázat, jak moc dobrá dnes může sportovní motorka být a není pochyb o tom, že bychom všichni měli smeknout.

 


 

Multistrada 950

V segmentu cestovních endur se Ducati poslední dobou daří získávat stále větší kus koláče a tak je dobré neusnout na vavřínech. Ne všichni zákazníci si přejí 160koňovou dvanáctistovku a tak jim Ducati od příštího roku nabídne zajímavou alternativu. Motor je Testastretta 11° s objemem 937 cm3, tedy ten, který známe z modelů Hypermotard a Hyperstrada. V případě „malé“ Multice je vyladěn na 113 koní a 96,2 Nm, což bude většině cestovatelů bohatě stačit, stejně jako 20litrová nádrž.

Multistrada 950 je narozdíl od základního modelu dvanáctistovky postavena na 19“ předním a 17″ zadním kole. Plně nastavitelný podvozek (vpředu Kayaba, vzadu Sachs) má zdvihy 170 mm. Ochuzeny nebyly ani brzdy, Brembo dodalo dopředu radiální monobloky. Sedlo je napevno ve výšce 840 mm, plexi nastavitelné. Z elektroniky nechybí jízdní módy, třístupňové ABS a osmistupňová kontrola trakce. Také budíky zůstávají LCD, jako u větší sestry. Shodná je také možnost dovybavit motorku připravenými pakety Touring, Sport, Urban nebo Enduro. Zcela zásadní samozřejmě bude u tohoto modelu otázka ceny.

 


 

Monster 797

Nový entry bike značky je tu! Sedmdevětsedm sice zůstává vzduchem chlazený motor (803 cm3, 75 koní, 68,9 Nm), ale jinak se chce očividně přiblížit ostatním bratrům rodiny Monster. A to nejen po stránce designu, kde je tento příklon víc, než jasný. Na předku USD vidlice Kayaba s průměrem 43 mm, na zadku monoshock Sachs s nastavitelným předpětím a útlumem. Příjemné je osazení brzdami Brembo, vpředu radiály M4.32, které jsme ještě nedávno vídali jen na těch dražších motorkách. Stejné je to také s LCD palubkou a LEDkovým světly (denní svícení a zadní svítilna). Na nejmenšího z rodu se rozhodně tenhle Monstřík nemá za co stydět.

 


 

Monster 1200/S

Nová dvanáctka se vydává ve šlépějích vloni představeného model 1200 R. Motor Testastretta 11° Dual Spark posílil po vzoru modelu S na 150 koní a 126 Nm. U standardní verze najdeme nastavitelnou vidlici Kayaba a tlumič Sachs spolu s brzdami Brembo M4.32 vpředu. Lepší verze S pak nabídne podvozek Öhlins a přední brzdiče Brembo M50. U obou modelů potom najdeme TFT palubku a elektroniku v podobě jízdních módů, 3stupňového ABS, 8stupňové kontroly trakce a 9stupňové wheelie kontrol. Moderní naháč, jak má být a konkurence třes se!

 


 

Scrambler Cafe Racer

Název sice velmi zmatečný, ale budeme-li brát Scrambler u Ducati jako samostatný segment, jakousi podznačku, dává to smysl. Customová scéna ukázala, že je standardní Scrambler skvělým základem pro kafíčko, tak proč se do toho nepustit rovnou v továrně? A co se tedy změnilo? Osmistovkový motor sice zůstal bez zásadnějších změn, je ale celý oblečen do černé barvy a doplnili ho výfuky Termignoni. Tou nejzásadnější změnou je 17“ přední kolo, které spolu s plně nastavitelnou USD vidlicí, dvoudílnými sportovními řídítky a změněnou ergonomií udělá z Cafe Racera o dost jiné svezení. Ostatní změny jsou pak především designového rázu – stupňovité sedlo s krytem zadní části, zrcátka v koncích řídítek, nebo obligátní deska s číslem pod sedlem. Zajímavá varianta a nepochybujeme, že se stane oblíbenou.

 


 

Scrambler Desert Sled

Druhá z letos představených variant Scramblera jde úplně jinou cestou, tady nebude hrát prim město a kavárny, ale prach a kameny. U Ducati totiž vzali standardní verzi a upravili ji pro jízdu v terénu. Základem je zpevněný rám, nová kyvná hliníková vidlice, ale také podvozek. Ten dodala Kayaba, je nastavitelný (vpředu oddělená plynová cartridge) a hlavně má zdvihy 200 mm.  K tomu v Borgo Panigale přidali endurové blatníky, pořádně široká řídítka, kryt motoru, offroadové stupačky a kryt předního světla. Jestli ten podvozek bude fungovat tak dobře, jak ukazuje prezentační video, bude tohle zatracená zábavná motorka!

Foto: Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here