V italském Miláně představila své novinky a inovované modely na 2017 jako jedna z prvních japonská Honda. A je to pořádná nálož vážení. Za nás v této nabídce palec nahoru hlavně dvěma novinkám. X-ADV a CRF250 – tomu budou holky zlobivý, ale hlavně pro všechno a do nepohody. Na ty se v tešíme moc, tady v redakci

CBR1000RR Fireblade

 90% nových komponentů, o 15 kg nižší váha a 8 kW vyšší výkon od předchozího modelu. Nastavitelné palivové mapy, motorová brzda, ABS a podvozek Showa. Bude se jednat o základní verzi k modeli SP, který byl představen před měsícem v Kolíně.

Nový elektronický řídicí systém poskytuje jezdci trvalou, volitelnou a nastavitelnou úroveň podpory. Středem systému je jednotka pro měření setrvačných sil v 5 osách (Inertial Measurement Unit – IMU), jež přesně sleduje stav a chování stroje v každé z daných rovin. Tato jednotka je spojena se systémem nastavitelné kontroly trakce Honda (HSTC), který prostřednictvím elektronického vstřikování paliva FI-ECU a elektronického ovládání škrticí klapky (Throttle By Wire – TBW) přesně řídí trakci zadního kola.


Nový systém ABS (rovněž řízený IMU) pomáhá předcházet zvedání zadního kola (Rear Lift Control – RLC) a umožňuje tak tvrdé, ale zároveň bezpečné brzdění do zatáček. Jakýkoliv rozdíl mezi rychlostí otáčení předního a zadního kola aktivuje (v závislosti na nastavení) systém pro udržování adheze předního kola (Wheelie Control).

Vzhledem k tomu, že stroj je nyní o celých 15 kg lehčí – s pohotovostní hmotností 196 kg – změnila se i jeho fyzická ovladatelnost. Sklon přední vidlice a závlek zůstávají na hodnotách 20°/96 mm, avšak tuhost dutého litého dvojitého páteřového rámu doznala významných změn, jež se projevily na ještě lepší ovladatelnosti, vynikající odezvě řízení, pocitu jistoty a stability.


Konstruktéři důkladně prověřili 999,8 ccm řadový čtyřválcový motor Hondy Fireblade, aby co nejvíce zvýšili jeho výkon a zároveň snížili jeho hmotnost. Výsledkem jejich práce je dodatečných 8 kW, zeštíhlení o 2 kg a zvýšení hranice maximálních otáček na 13 000 ot./min. Maximálního výkonu 141 kW motor dosahuje při 13 000 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 114 Nm při 11 000 ot./min. Vrtání a zdvih zůstaly zachovány na hodnotách 76 x 55,1 mm avšak kompresní poměr vzrostl ze 12,3:1 na 13:1.

 


 

X-ADV – nový crossover

kombinuje styl SUV, off-roadové schopnosti a pevný podvozek. Má řadový dvouválec o objemu 745 kubíků, který je spojený s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Tohle je naprosto úžasná myšlenka motorky skutečně pro každou příležitost a každý den.
X-ADV také disponuje štítkem, který lze nastavit do 5 poloh, zkosenými hliníkovými řídítky, chrániči rukojetí ve stylu modelu Africa Twin.
Zavěšení předního i zadního kola s velkým zdvihem pohlcuje nerovnosti, v čemž mu napomáhají 17palcové přední a 15palcové zadní kolo s drátěným výpletem obuté do špalíkových pneumatik. Dva radiálně umístěné čtyřpístové brzdové třmeny zajišťují dostatečný brzdný výkon, jemuž napomáhá i systém ABS.


Dvouspojková převodovka Honda DCT je součástí standardní výbavy a u X-ADV v režimu D volí nižší převodové stupně pro lepší odezvu; k dispozici je i režim S se 3 úrovněmi, jejichž vzor řazení umožňuje sportovnější jízdu. 21litrová schránka pod sedlem pojme integrální enduro přilbu a je osvětlena integrovanou LED lampičkou

 

 
CRF250 Rally

 – motorka připravená na cokoliv. Má dlouhozdvihový podvozek, brzdy s ABS, pohodlný posez a skvělou ochranu před větrem. Tohle bude velký univerzál a navíc první mašina v historii světa, která přijíždí s brýlemi místo přední masky už v základu. Kapalinou chlazený 250ccm, jednoválcový DOHC, 18,2 kW při 8500otáčkách.


Rám modelu CRF250 RALLY je vyroben z oceli a tvoří jej dva hlavní oválné ocelové prvky advojitý kolébkový rám. Rozvor 1 455 mm byl sladěn s 28,1° sklonem přední vidlice a závlekem 114 mm. Světlá výška stroje dosahuje 270 mm (o 15 mm více než u CRF250L). Pohotovostní hmotnost dosahuje 157 kg.
Nová 43mm inverzní vidlice Showa disponuje stejným 250 mm zdvihem jako u svého sourozence, její celková délka je však o 50 mm větší!



Celkem  7 modernizací od Hondy 

CB125F – malá dvacka splňuje normu Euro4, dostala ukazatel zařazené rychlosti a spojené brzdy CBS. Nové a zajímavé jsou i barvy

MSX125 – náš nejoblíbenější prcek si to přisvištel s novým systémem ABS, jinak je ale pořád stejně funky. Je strašně dobře, že Honda tuhle hravou motorku „do kapsy“ neopuští. 

VFR1200X Crosstourer – nastavitelný plexi štítek, 12V zásuvku a nové tři úrovně pro nastavení režimu S pro převodovku DCT

VFR800X Crossrunner přijíždí se silnějším motorem V4-VTEC, ostřejším designem, vylepšenou ergonomií, delší zdvihem tlumičů a brzdami. Z elektronické výbavy dostal nastavitelnou dodávku točivého momentu, ABS, LED osvětlení, vyhřívané rukojeti, výškově nastavitelné sedlo a plexištítek

CRF1000L Africa Twin – kromě standardního modelu budou k dispozici i dva nové: první s vypínatelným zadním ABS a nastavitelnou dodávkou točivého momentu a druhá s automatickou převodovkou DCT, která má nový off-road režim

CBR650F a CB650F – oba model posílily o 3kW, mají novou přední vidlici Showa a inovované brzdy Nissin

1SH150i a SH125i – oblíbené skútry mají nová LED světla, pozměněný design, bezklíčkové zapalování a větší přihrádku

Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here