790 Duke

KTM, to byl vždycky jednoválec, nebo dvouválec do V. Ovšem časy se mění! Tým z Mattighofenu představil v Itálii finální verzi svého historicky prvního řadového dvouválce. Chlazení samozřejmě kapalinou, objem 799 cm3, maximální výkon 105 koní a točivý moment 86 Nm. Netřeba diskutovat o tom, že pro KTM je tento motor přelomovým a bude na něm stavět celou řadu budoucích modelů, takže si dali záležet, aby technika byla na vysoké úrovni.

Prvním ostrým modelem, který s novým motorem vyjíždí je pak Duke 790. Přímo továrna ho přezdívá Skalpel a už při prvním pohledu je asi jasné proč. 790ka navazuje na oblíbené vlastnosti řady Duke, lehká mrštná motorka postavená primárně pro zábavu. Motor je, u KTM tradičně, usazen do trubkového rámu z CrMo oceli. Výjimka není ani na straně podvozku, samozřejmě pochází od dceřiné WP. Vpředu máme co dělat s 43mm USD vidlicí (zdvih 140 mm), vzadu pak solo tlumič s nastavitelným předpětím (zdvih 150 mm). Brzdy vpředu s dvojicí 300mm kotoučů a radiálními čtyřpístkovými třmeny. ABS pochází z dílny Bosche a nabízí také Supermoto mód, kdy funguje pouze na předním kole.

Celá motorka je nakopnutá na předek, z čehož vychází agresivní jízdní pozice. Tomuto stylu jízdy pak odpovídá také relativně krátký rozvor 1475 mm a údaj o hmotnosti – 169 kg suchá.  Tohle prostě nebude motorka na žádnou kochačku! Naznačují to také použité systémy, kromě jízdních módů a kontroly trakce nechybí rychlořazení a nastavitelná úroveň brzdění motorem. Ovládání pak sjednoceno na TFT displeji. To je pro nás ale to méně důležité. Podstatné je, že z téhle motorky čiší nekončící zábava!

Koncept 790 Adventure R

Mluvilo se o ní a pár dní před veletrhem EICMA dokonce unikly první fotky. Lehké cestovní enduro s jasným záměrem být hodně dobrým v offroadu, motorka která na trhu tak nějak chybí. A chybět ještě chvíli bude. Stejně tak, jako konkurenční Yamaha Tenere 700, i KTM si tuhle pecku nechává na příští rok a v Miláně tak prozatím ukázala pouze koncept. Proč nám to děláte?

2 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno