Co je u jiných návrat ke klasice, u Royal Enfieldu je krok kupředu. Tradiční původně, později indický výrobce měl totiž ve své nabídce dlouhou dobu pouze jednoválcový vzduchem chlazený motor, který nyní obohatí dvouválec. A pozor, vyvinutý v Británii, konkrétně v UK Technology Centre, které si před lety RE založil.

Tak se na něj pojďme podívat. Řadový dvouválec, objem 648 cm3, chlazení kombinací vzduch-olej, 4 ventily na válec, rozvod SOHC. Spíš, než na vysoký výkon se inženýři soustředili na zátah v nízkých a středních otáčkách a také odolnost a spolehlivost motoru. Nepřekvapí tedy údaj o kompresi – 9,5:1, který umožní použití horšího paliva. To bude do motoru distribuovat elektronické vstřikování Bosch. Výsledkem toho všeho jsou pak hodnoty maximálního výkonu 47 koní v 7100 ot./min. a točivého momentu 52 Nm v 4000 ot./min. I ty naznačují, že tady půjde primárně o použití v nižších otáčkách.

Nový motor pak u Enfieldu zabydleli do rámu, s jehož vývojem pomáhali specialisté od Harris Performance. Oba modely Interceptor 650 a Continental GT 650 mají shodný podvozek s 18“ koly a kotoučovými brzdami (no nedivte se, že to zmiňujeme, u RE to není standardem). Continental, stejně jako jeho menší sourozenec je café racerem s nízkými řídítky a jednomístným sedlem. Interceptor pak má sedlou dvoumístné, větší palivovou nádrž a řídítka vyšší. Drobný rozdíl je také v hmotnosti (198/202 kg suchá).

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here