MT-09SP

Inovovaná MT-09 tady není ani rok a už se dočkala vymazlené verze s označením SP. Přípona SP je vyhrazena pro malý počet exkluzivních modelů Yamaha včetně modelu MT-10 SP, které nabízí prémiovou specifikaci s důrazem na sportovní výkon. Nový radikální model MT-09 SP se pyšní vysokou standardní specifikací, která zahrnuje vybavení značky Öhlins, speciální barevné provedení a jedinečné zpracování.

Standardní MT-09 má sice nastavitelné vidlice, ale SPčko dostalo lepší specifikaci tlumičů Kayaba, které jsou jemnější a lépe reagují. Vzadu je pak prémiový Öhlins, měli jezdci na motocyklech Hyper Naked ještě větší možnost odhalit úchvatný výkon tříválcového motoru s klikovým hřídelem crossplane poskytujícího vysoký točivý moment. Prémiový systém zadního odpružení umožňuje velké množství úprav pomocí snadno dostupného dálkového seřizovače, který jezdcům umožňuje vyladit nastavení a dosáhnout prvotřídního jízdního projevu a lepší ovladatelnosti.

Prémiovou specifikaci modelu MT-09 SP doplňuje zpracování v exkluzivním barevném provedení Silver Blu Carbon, které ladí s celkovým designem. Vysoce kvalitní povrchová úprava a exkluzivní vzhled je doplněn černými řídítky, černými ovládacími páčkami a černými brýlemi vidlice.

 


MT-07

Od uvedení v roce 2014 se model MT-07 stal jedním z nejúspěšnějších motocyklů v historii značky Yamaha. Za pouhé čtyři roky se prodalo 92 000 nových strojů, což z něj činí nejprodávanější model Yamaha s objemem nad 125 ccm. Bylo ale čas na drobný upgrade, tak tady ho máte.

Malá sedmička dostala zcela novou kapotáž, která o pořádný kus vylepšuje vzhled tohoto a dodává mu dojem vyšší kvality. Světlo se inspirovalo v designu větší devítky a celkově motorky působí agresivněji. Nová je i nádrž a sání vzduchu, stejně jako sedlo a oddělené boční panely. To celé má za následek lepší jezdeckou pozici, která je dominantnější, ale i pohodlnější.

Drobné změny se odehrály i na podvozku. Přední vidlice pro rok 2018 využívá upravené nastavení, které dodává jízdě sportovnější charakter, zatímco zadní odpružení je vybaveno novým seřizovačem tlumení při odskoku – to se hodí, pokud si chcete motorku pro sebe lépe naladit. To dobré ale zůstalo, takže skvělý řadový dvouválec má pořád 75 koní a chuť si neustále hrát. Navíc je to celé zabaleno do neuvěřitelně hbitého šasi, které dělá z MT-07 výborného naháče.


Tracer 900 / GT

Tracera máme rádi. Může za to jak naprosto boží tříválcový motor, tak i hravý podvozek a pohodlí na každodenní cestování. Před třemi lety devítka se stala okamžitě prodejním hitem a vůbec se nedivíme. Pro rok 2018 se ale posunul ještě dál. Designérský tým se soustředil na posílení oblíbených silných stránek a užitné hodnoty a zároveň provedl celou řadu vylepšení a změn s cílem prohloubit cestovní potenciál. A to se povedlo.

Tracer je vybaven větším štítem zajišťujícím lepší ochranu horní části těla před povětrnostními vlivy a pohodlnější jízdu na delší vzdálenosti, který lze díky možnosti ruční úpravy výšky rychle nastavit do požadované polohy. Nové jsou také stupačky spolujezdce a madla. To se hodí.

A sáhlo se i do podvozku. Tracer používá nově navrženou hliníkovou kyvnou vidlici a přepracované nastavení zadních tlumičů zajišťující ještě lepší cestovní výkon motocyklu a umožňující instalaci originálních bočních kufrů.

A kdyby vám to nestačilo, je tady i nová verze GT, která standardně dodávána se snadno odnímatelnými 22litrovými originálními boční kufry v barvě kapotáže. To ale není všechno. Má úplně jinou palubku s barevným TFT panelem, plně nastavitelnou přední vidlici, zadní tlumič s dálkovým seřizovačem, rychloražení směrem nahoru, tempomat nebo vyhřívané rukojeti. Jo, tohle je cestovatelský sen.


R1 a R1M

Erjednička dostala konečně quickshifter, který umožňuje i řazení dolů, což doopravdy vítáme, ale mnohem většího upgradu se dočkala vymazlený model R1M. Ta má nejnovější špičkové elektronické odpružení Öhlins, dokonalejší nastavení odpružení ERS v systému Yamaha Ride Control (YRC), modernizovaný systém rychlořazení (QSS) s novou funkcí řazení dolů, vylepšený systém kontroly zvedání předního kola a nové mapování jednotky ECU. Třešničkou na dortu je i lehce pozměněná grafika.


 

Ténéré 700 World Raid – prototyp

Bohužel, dlouho očekávaná nová Ténéré s dvouválcovým řadovým motorem je pořád ve stádiu testování, i když z konceptu už přešla do režimu prototyp. Na sériovou výrobu si tak budeme muset ještě počkat, což nás hodně mrzí, protože tohle bude skvělá motorka.

Yamaha si ale chce pohlídat neprůstřelnou kvalitu, takže tuhle motorku pošle na náročnou cestu kolem světa. To je fér, ale dlouho už to neprotahujte, protože ji chceme.


 

XTZ1200ZE Super Ténéré Raid Edition

Nabušená Super Ténéré je určená pro jezdce vyznávající jízdy na dlouhé vzdálenosti, kteří chtějí tu nejvyšší specifikaci. Aby mohli na motorku naložit vybavení a vyrazit. Super Ténéré Raid Edition je vybavený novými hliníkovými bočními kufry o objemu 37 litrů, které poskytují celkovou kapacitu 74 litrů.

Kvůli lepší ochraně je motorka vysoký plexi štítek a deflektory vzduchu. Ve standardu pak dostanete i mlhovky. Pro ještě větší klid při jízdě v terénu je verze Raid Edition vybavena robustním spodním krytem pod motorem s bočním rozšířením, který pomáhá zabránit poškození skříní motoru v náročném nebo kamenitém terénu. A máte tady i exkluzivní karbonové boční panely. Nově navržená grafika podtrhuje jeho drsný a dravý charakter. Jo, Super Ténéré to myslí sakra vážně.


 

Niken

Tak tohle je velká divočina. Tříkolka se základem ve velké MT-09, se kterou Yamaha všem vyrazila dech. Modelem Niken otevírá Yamaha možnosti zcela nové éry jízdy na motocyklu, jízdní revoluci plnou jedinečných pocitů. Představte si, že můžete projíždět zatáčky s nepřekonatelnou jistotou – zcela nový zážitek, který lze srovnat s úchvatným pocitem při vykružování oblouků na lyžích.

Jedinečný systém vícekolového podvozku s náklonem (LMW) modelu NIKEN přináší velmi sportovní a jisté jízdní vlastnosti spojené s vyšším pocitem stability a záběru při zatáčení na celé řadě povrchů v různých podmínkách.

A nebude to žádný louda. Pohání ho totiž řadový tříválec o objemu 847 kubíků z velkého Traceru. Můžete si tak dopřát elektronický plyn, palivové mapy, kontrolu trakce nebo tempomat. Jak tohle bude jezdit, to se neumíme představit, ale zatraceně se na to těšíme, protože Niken vypadá fakticky krutě.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here