RSV4 Factory

Tahle strojovna třídu supersportů pořádně nakopne, to nám můžete věřit. A s hodně prudkým rozběhem! Zatímco základní model RR přijíždí do rok 2019 jen s novým lakováním a slouží jako homologační verze pro závody WSBK, vymazlená verze Factory rozhodně stojí za bližší prozkoumání. Už jenom ta čísla jsou doslova biblická a je jasné, že se tady strhla bitka o nejlákavější prospekt. Alespoň z hlediska výkonových parametrů.

Tak se podržte – 217 koní a 122 Nm točivého momentu z véčkového motoru, kterému se navýšila kapacita na 1078 kubíků. Je tak o celých 16 koní silnější než předchozí verze, a to už si říká o vaši plnou pozornost! Díky nové li-iontové baterii Bosch a titanovému výfukovému systému Akrapovič je tady i solidní redukce váhy. Pro milovníky závodů bude určitě zásadní informací, že Factory má karbonová aerodynamická křidélka, která v posledních letech vidíme v MotoGP. Ta pomáhají s přítlakem na předním kole, což ho při prudké akceleraci pomáhá udržet na zemi a také vylepšují cit z předku motorky v rychlých zatáčkách. A taky vypadají naprosto božsky.

Další novinkou jsou brzdy Brembo Stylema, které nahrazují starší model M50 a jsou díky novým destičkám ještě ostřejší. Na podvozku se můžete pokochat systémem Öhlins NIX – vidlice mají o 5 mm delší zdvih a zadek zajišťuje klasika v podobě péra TTX36. A pochopitelně nechybí ani zástup elektroniky. Systém APRC je už ve své čtvrté generaci a integruje v sobě naprosto všechno, co si dneska můžete přát. Tohle je děsivě schopná raketa.


Concept RS 660

„Tohle prostě musíte postavit, slyšíte?“ Aprilia se vytasila s fantastickým konceptem lehkého dvouválcového superbiku, který vypadá jednoduše božsky! Prakticky půlka motoru z RSV4, řadový dvouválec a výkon kolem 70ti koní zabalená v tom nejúžasnějším šasi, jaké si dovedete představit.

Tahle motorka má přiblížit závodění i lidem, kteří chtějí dostupnější techniku, ale nechtějí se vzdát plnotučných zážitků na okruzích. Velký důraz byl kladen na geniálně navrženou aerodynamiku, což je z fotek vidět. Lidičky, tohle bude strašně dobrý. Musí být!

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here