Stánek Kawasaki na letošním veletrhu EICMA výrazně zářil a bylo vidět, že evropský management zelených si je novinkami hodně jistý. Pojďme si je společně projít.

Ninja ZX-6R

Šestkový supersport sice Kawasaki představila už téměř před měsícem, ale veřejnost ho poprvé spatřila až na veletrhu EICMA. Jedná se o první z velkých návratů pod taktovkou Kawasaki, ZX-6R se přestala prodávat před dvěma lety a novinka na předchozí model 636 přímo navazuje. Tím jsme odhalili to nejdůležitější, nejde o čistou šestku, nýbrž o motor s objemem 636 cm3. Zklamání pro závodníky, radost pro ostatní. Výkonově se také téměř nic nezměnilo, ZX-6R se chlubí 130 koní v 11 500 ot./min. a 70,8 Nm v 11 000 ot./min. To vše při pohotovostní hmotnosti 196 kilogramů.

Motorově tedy stejné, za zmínku pak stojí úprava sekundárního převodu, díky které by měla být Ninja ještě agilnější. Novinkou budiž rychlořazení, které doplňuje další asistenty v podobě třístupňové kontroly trakce a chytrého ABS (KIBS). Podvozkově víceméně také vše při starém, vpředu tedy USD vidlice Showa BPF, vzadu monoshock s oddělenou nádobkou. Nově je ZX-6R nazuta do pneu Bridgestone Battlax S22. Palubka nová a musíme říct, že s tím velkým analogovým otáčkoměrem se nám moc líbí. Navíc nechybí ukazatel zařazené rychlosti, palivoměr a ukazatel dojezdu. Nejzásadnější novinkou tedy budiž to, že ZX-6R vůbec je.

W800 Street a Cafe

Druhým návratem z Euro 4 popela je retromodel W800. Kawasaki sice před dvěma lety ohlásila jeho definitivní konec, který potvrdila limitovanou edicí Final, ovšem naše milované retro je zpět! A určitě se nedá říct, že by v Kawasaki jen upravili motor, aby splňoval současnou normu. Změn je mnohem víc. Konkrétně u motoru mluví Kawasaki o 90% nových komponentů, takže v podstatě celé od začátku. Přesné technické údaje sice zatím nejsou známy, ale podle výrobce se W800 vejde do řidičáku A2 a bude tedy mít 48 koní (35 kW), jako předchozí generace. Očekávat se dá i něco kolem 60 Nm točivého momentu.

Při bližším průzkumu nám W800 trochu omládla – na zadku konečně kotoučová brzda, LEDkové osvětlení, pěkně zpracovaná dvojice budíků s dvoubarevným ciferníkem u Cafe. Tím se dostáváme k tomu, že W800 je tu hned ve dvou provedeních lišících se nejen barvami, ale také řídítky, sedlem a malou kapotkou kolem světla u modelu Cafe. Vrabci navíc zacvrlikali, že tímto řada W800 nekončí a do finálního uvedení na trh v roce 2019 se dočkáme ještě minimálně jednoho modelu. Kawasaki třikrát sláva!

Versys 1000/SE

Nejsportovnější z cestovních endur se v nové generaci dočkává řady změn. Motorově sice zůstává vše při starém (1043 cm3, 120 koní a 102 Nm), ovšem zcela nový je elektronický management v čele s elektronickým plynem a IMU jednotkou od Bosche. Nově tedy chytré ABS, které umí pracovat v náklonech, které navíc spolupracuje s novou brzdovou soustavou, kde nechybí radiální čtyřpístky na předku. Zapracovalo se také na komfortu, přibyl tempomat, nové plexi je vyšší a nastavitelné, je možné vybrat si ze dvou výšek sedla. Všechna světla jsou LEDková a nové jsou také palubky. Ty se liší u obou modelů.

Model s označením SE toho pak ke zmiňovanému základu ještě hodně přidává. Z elektroniky jsou to jízdní módy, rychlořazení, připojení telefonu s funkcí Rideology, TFT displej a především elektronicky nastavitelný podvozek KECS. Další specialitkou jsou LEDková světla, která osvětlují vnitřek zatáčky a velmi zajímavou vlastností je vysoce odolný lak se schopností samozahlazování škrábanců, který známe z modelu H2. Je vidět, že i u Kawasaki se počítá s movitými zákazníky, kteří očekávají maximum.

 

Z400

Bylo jasné, že po loňské kapotě Ninja 400 se brzy dočkáme i nahého provedení. Motorově jsou obě motorky shodné a hodně podobné jsou i technické údaje – 45 koní a 38 Nm. Zajímavé ale je, že Zed je o sedm kilo lehčí (167 kg). Zásadní novinkou je antihoppingová spojka, která bude nezkušeným jezdcům pomáhat. Maska s LED diodami, palubka z modelu Z650, hezká motorka pro mladé.

H2 SX SE+

Kompresorem vybavená střela v turistickém provedení se v Miláně dočkala vrcholné verze SE+. Nejdůležitější inovací je elektronicky nastavitelný podvozek. Další novinkou je funkce Rideology, díky které si připojíte k motorce chytrý telefon a u něj pak můžete za jízdy ovládat základní funkce. Ovšem nejen to, v aplikaci si například nastavíte parametry tlumičů, jízdní módy, nebo se podíváte na diagnostiku motorky.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno