790 Adventure a 790 Adventure R

790 Adventure je motorka, která je ve svém segmentu nejvíc zaměřená na výkon. Na ostré zážitky. KTM a její DNA je znát v každém detailu – je lehká, kompaktní a vysoce výkonná. A rozhodně se nebojí ostrého terénu. Stačilo nám vidět prezentační video a hned můžeme říct, že tohle bude opravdová pecka.

Řadový dvouválec známý ze 790 Duke má 95 koní, což je pro off-road motorku až až. Výkon to bude masivní, ale přesto jemný a dokonale kontrolovatelný. A navíc plně srovnatelný s mnohem většími objemy. Rám používá motor jako namáhaný prvek a velmi zajímavým řešením je umístění palivové nádrže dolů. To snížilo výšku sedla a motorka tak bude snadněji ovladatelná pro menší postavy. To chválíme. Další výhodou téhle konstrukce je nízké těžiště, což bude prospívat ovladatelnosti a motorka tak bude velmi hbitá.

Vidlice WP APEX nabízí 200 mm zdvihu na obou koncích, což je dost na silnici i do terénu. 790ka má i správný rozměr kol – tedy 21“ vpředu, 18“ vzadu s pneumatikami Avon Trailraider. Ty si poradí jak s asfaltem, tak i lehčím terénem.

Z hlediska elektroniky je tady všechno, co je dneska už vlastně standardem. Palivové mapy, jízdní režimy nebo kontrola trakce pracující i s úhlem náklonu. Pěkně vypadá i 5“ TFT displej, které umí automaticky změnit podsvícení v závislosti na okolním světle. Nechybí ani konektivita pomocí KTM MY RIDE.

Verze 790 Adventure R je pak zaměřená více do terénu a podle toho i vypadá. Elektronika je upravená, aby si poradila i s extrémním off-roadem a k dispozici budou i další jízdní režimy. Drátěná kola vydrží i ostřejší zacházení a motorka dostala pneumatiky Metzeler Karoo 3, speciální je i odpružení WP XPLOR se zdvihem 240 mm a je plně nastavitelná. Pamatujte, že tohle bude motorka, která se nezalekne vážně ničeho.


690 Enduro R a 690 SMC R 

S jednoválcem LC4 nám KTM ukázala, že se nechce vzdát motorů, na kterých si vlastně postavila svou reputaci. 690 Enduro R je klasickým endurem, které umí spojit silnici s terénem. Všechny důležité komponenty byly vylepšeny a i když to tak na první pohled nemusí vypadat, jde o výrazně překopaný model. Vylepšena byla jízdní pozice, ergonomie, kapotáž je užší a nová je i grafika polepů. Novinkou jsou dva jízdní režimy (Offroad a Street), stejně jako kontrola trakce MTC a zatáčecí ABS. Tahle výbava je u 690ky úplně poprvé.

Pro milovníky silničního řádění je tady pak nové SMC R – ryzí a extrémní supermotad. Jeho 74 koní a 73,5 Nm bude zárukou brilantní zábavy. U motardu najdeme ostřejší design, zcela nové odpružení WP a talent na dělání bordelu. To bereme.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here