Brutale 1000 Serie Oro

Z Varese se poslední měsíce ozývaly zvěsti o kompletně nové Brutale a máme ji tu. Giovanni Castiglioni sliboval kompletně nový motor a i když ten nový hodně vychází z předchozích generací, určitě můžeme mluvit o novince. Přepracované spalovací prostory, titanové ventily v sintrovaných vodítkách, nové vačkové hřídele i klikovka, plus kompletně přepracovaný mazací systém s olejem odděleným od pohyblivých částí motoru – inženýři MV Agusty si rozhodně mákli. Výsledkem pak je úchvatných 208 koní s homologovaným výfukem. Pokud přidáte sportovní kit s výfuky SC Project a jinou řídící jednotkou, dostanete se dokonce na 212 koní maximálního výkonu. Uff, až jsme se při té představě zapotili.

A teď taky aby si s tak brutálním výkonem poradil zbytek motorky. Dobře, o účinnosti radiálních monobloků Brembo Stilema netřeba pochybovat, obzvlášť když jim za zády bude stát nejmodernější ABS od Bosche. Odpružení Öhlins taky top, vpředu 43mm USD vidlice NIX EC, vzadu tlumič TTX36, doplněno elektronickým tlumičem řízení stejné značky. K tomu karbonová kola BST, maximální odlehčení, co šlo a výsledkem je 186 kg suché hmotnosti (184 kg s kitem). IMU jednotka Bosch obsahuje nejen zmiňované ABS, ale také osmistupňovou kontrolu trakce, wheelie kontrolu, launch control nebo obousměrné rychlořazení. Přidejme si k tomu 5“ TFT displej, Bluetooth konektivitu a nutno říct, že tohle je fakt top výbava. Stejně tak komplet LED osvětlení s funkcemi denního svícení a přisvětlování do zatáček u předního světlometu.

Takže? Velké změny, to ano a můžeme mluvit o nejostřejším naháči současnosti. I přes přepracovaný design je na první pohled jasně vidět, že je to stále Brutale a to nás baví. Rozhodně to nebude pohodlná motorka na každodenní dojíždění do práce, koukněte na ta dvoudílná řídítka, ale ono taky… jde o limitovanou edici, ve které bude vyrobeno 300 kusů a předpokládáme, že většina z nich se nikdy na silnici nepodívá. Nicméně se s největší pravděpodobností jedná o předzvěst standardního Brutale 1000 v nové generaci.

Koncept Superveloce 800

Na koncepty a limitované edice jsou u MV Agusty vyloženě specialisté a konkrétně tímhle kouskem se navždy zapsali do našich srdcí. Design na vlně retro odkazuje na závodní stroje éry Giacoma Agostiniho, ale zároveň nechybí řada moderních prvků. Nicméně ta karbonová kapota je opravdu skvostná. Superveloce je postaveno na základu F3 800 a továrna slibuje, že se dostane do sériové výroby. Je čas udělat místo vedle krbu, sire.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno