F 900 XR 

895 cm3 / 105 koní / 219 kg (PH)

Motor samozřejmě vychází ze současného F 850 GS, stejně jako základ rámu. Řaďák převrtaný na 895 cm3 spolu s upravenými hlavami ve výsledku umí 105 koní. Točivý moment zůstává na hodnotě 92 Nm, ovšem s posíleným středním pásmem. Design výrazně napodobuje větší S 1000 XR, ovšem devítistovka je o chlup menší a především užší motorka. Zdvihy podvozku 170/172 mm ale stále odpovídají SUV zaměření. Velmi dobře jen na tom XR z hlediska výbavy, která odpovídá vyšším řadám. Nemluvíme jen o radiálních Brembo brzdičích, 4,3palcovém TFT displeji, ale také elektronice. V sérii nechybí kontrola trakce a palivové mapy, ale za příplatek také tempomat, nastavitelná motorová brzda, adaptivní světlomety, bezklíčkové zapalování nebo semiaktivní podvozek. Nutno podotknout, že základní cena 282 800 Kč je vcelku zajímavá.

 

F 900 R 

895 cm3 / 105 koní / 211 kg (PH)

Na stejném základu jako XR je pak postaveno také nahé F 900 R, které se opticky výrazně přiblížilo větší dvanáctistovce. Stejně jako u cestovního modelu, i tady máme 105 koní při 8500 ot./min. a 92 Nm v 6500 ot./min. Dva jízdní režimy je za příplatek možné doplnit o další v příplatkovém režimu Riding Mode Pro. Stejně tak je možno v konfigurátoru navolit položky rychlořazení, Dynamic ESA, bezklíčkové zapalování nebo tempomat. Oproti předchozímu modelu máme o fous menší nádrž (13 litrů) a také lehký nárůst hmotnosti (211 kg). Cena nového roadsteru začíná na dost pěkných 224 tisících Kč.

S 1000 XR

999 cm3 / 165 koní / 226 kg (PH)

Upgradu se dočkal také větší z crossoverů. Čekali jsme motor s technologií ShiftCam (dvě různé vačky, každá pro jiné spektrum otáček), ovšem ten zůstává zatím pouze doménou RR. I tak se ale čtyřválec dočkal přepracování, posílil a zhubnul. Celkově XR shodilo dost sympatických 10 kg, zásadní podíl na tom bude mít nový hliníkový rám Flex Frame využívající motor jako nosný prvek. Motor má sice o 3 koně méně, ale zase došlo k výraznému posílení ve středních otáčkách a BMW slibuje i nižší spotřebu. Drobného přepracování se dočkala také ergonomie, řídítka jsou o 2 cm vepředu.


ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here