Suzuki byla v posledních letech v režimu lehké hibernace, ale vypadá to, že se konečně probudila. Koncept úplně nové GSX-R1000 vypadá jednoduše božsky a to není všechno. Vítáme i návrat SV650, kterou jsme měli vždycky rádi. Lehký update „plážového“ Van Vana už je jenom malý bonus.

Koncept GSX-R1000

Pravda je taková, že Suzuki si s novým Gixerem dávala hodně načas a teď směle tvrdí, že tohle bude ta nejlehčí, nejvýkonnější a nejlépe ovladatelná GSX-R v celé její dlouhé historii. Kódové označení L7 jasně napovídá, že nejde o model 2016, ale prozatím o koncept, takže na reálný příchod si musíme počkat na polovinu roku 2016, kdy by se měla začít prodávat jako model 2017. Suzuki to tak v minulosti dělala a tak doufáme, že stejný postup dodrží i tady.

V čem je ale tahle motorka tak speciální? Když vynecháme boží barvy evokující speciál MotoGP, musíme se na chvilku zastavit u techniky. Ta je totiž fascinující. Zcela nový je motor, který bude mít 200 koní a vzal si spoustu řešení ze závodní motorky. Hodně zajímavě vypadá použití variabilního časování ventilů, což u superbiku vidíme poprvé. Mělo by to vylepšit jeho chování v celém spektru otáček. Gixer je také napěchovaný elektronikou, takže se těšte na plně elektronický plyn, kontrolu trakce nastavitelnou v deseti stupních, volbu jízdních režimů, elektronicky asistované ABS, launch control pro co nejrychlejší start a rychlořazení, které to bude umět jak nahoru, tak i dolů.

Na podvozku nenajdeme žádné dráty, ale zcela nové vidlice Showa BFF s oddělenými plynovými nádobkami. Ty nejenom, že vypadají závodnicky, měly by poskytovat lepší odezvu na různých typech silnice, než to dokáže konvenční vidlice. Suzuki už od začátku informovala, že bude prodávat dva modely GSX-R – levnější verze bude mít klasické USD trubky, nebude mít LED světla a blinkry.

Zapracovalo se i na aerodynamice. Nová motorka je menší, ostřejší a lehčí. Plně digitální displej bude poskytovat veškeré dostupné informace. Nemůžeme se dočkat, až ji vyzkoušíme.

 

SV650

SV vždy platilo za výbornou motorku střední třídy. Často jsme chválili její točivý motor a hlavně pevný podvozek, kterým dokázala okouzlit i na závodním okruhu. Po letech úspěchů nám Suzuki místo něj nabídla Gladia, který není špatný, zábavnosti původní motorky ale zdaleka nedosahoval.

A teď je SV zpátky. Na motoru a podvozku se udělalo 140 změn, takže továrna rozhodně nezahálela. Výsledkem je 71 koní a váha pod 200 kg. Nový motor má být silnější a také mimořádně úsporný. Očekáváme stále výbornou zábavnost a schopnost vyhovět co nejvíce jezdcům. 

Už od pohledu to bude hbitá mašina a jsme rádi, že má nízké sedlo s hodnotou 785 mm, což ocení hlavně holky. Velkým tahákem bude určitě cena, která by se měla pohybovat kolem 150 000 Kč.

 

Van Van 200

Nezdá se to, ale Van Van se Suzuki daří velice dobře prodávat. Pro rok 2016 tak továrna navýšila jeho objem o 74 kubíků na finálních 200. Stopětadvacítka ale zůstává dále v nabídce. Obě motorky jsou vzhledově téměř identické.


Foto: Suzuki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno