Pozlatit ruce tomu pánovi, který dostal nápad na oživení legendárního Cebra. 200 km na mokrém španělském asfaltu ukázalo, že „the F is back“ a s plnou parádou.

Tohle bude taková prodejní pecka, že se nám z toho asi všem zatočí hlava. Ptáte se proč? Je to jednoduchý. Nové CBR F dělá všechno přesně tak, jak si to v Hondě naplánovali, a to znamená, že to dělá dobře – až by se chtělo říct, že s prstem v nose. 100 koní ve čtyřválcovém řadovém motoru vám asi napoprvé nezapálí gatě, ale to ani nemá v úmyslu. Tahle motorka má bavit co možná nejširší publikum a to se jí bude dařit.

Chcete se jen tak šourat krajinou a kochat se? Není problém, Cebro to umí. Spokojeně si sedí kolem pěti tisíc otáček a kromě jemných vibrací do řidítek tady nic neruší. Plexi slušně odráží vítr až nad ramena, řidítka jsou v akorátní výšce – úplná lahoda.

Anebo máte chuť na trochu vzrůša? Podkopněte dva nebo tři kvalty a nechte ten motor pořádně roztočit. Kolem deseti umí pořádnej trap a krásně u toho zpívá. Je tam přesně tolik výkonu, kolik od takovéhle motorky čekáte. 230 km/h je na tacháči za chvilku.

Co mě dost mile překvapilo, je podvozek. Mašina je naprosto neutrální, krásně řeže zatáčky a drží se stopy. Tlumiče jsou spíš tvrdší, takže se nemusíte bát, že se Cebro rozhoupe, když někde trefíte propadlou silnici. To chválíme. Šestipístkové brzdy s ABS mají skvělou dávkovatelnost, jak fungují obyčejné čtyřpístky na verzi bez ABS, nemůžeme posoudit. Všechny testovací motorky měly protiblokovací systém.

Co mi moc nevoní, je digitální přístrojovka, která má i integrovaný otáčkoměr a na který je špatně vidět. Kostičky jsou hodně titěrný – tohle šlo asi udělat líp. Jinak je ale mašina přesně taková, jakou jsem čekal. User-friendly, pohodová, radostná.

Nechce se mi o ní říct, že je to rozpočtovka, protože to by nebylo fér. Má ABS, zpracování je 1A a musíte se hodně snažit, abyste našli něco, co by vás vyloženě praštilo do oka. Honda CBR600F je upřímná motorka, to se mi líbí. Na nic si nehraje a je svá. Jo, tahle mašina se bude prodávat po vagonech. Pro začínající piloty nebo pro ty, kteří se k motorkám po přestávce vracejí, to bude přesně to pravý.

Měli jsme možnost jezdit i na nové CBR250R a 125R. Dojmy si ale necháme až na papír, protože na dvěpade to byla taková paráda, že ještě teď mám hubu jak „rohlík“ :)))

Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno