A vyplatí se vůbec koupit osmistovku místo litra? Ještě nedávno by se zdálo, že „nestandardní“ objemy mají pomalu odzvoněno. Končila výroby výroba sedmsetpadesátek a jejich štafetu přebíraly pomalu až pětistovky. Přesto tahle osmistovka zazářila!!!

Vzhledově je na první pohled jasné, že se tady se žádná velká novota konat nebude. Okamžitě je patrná příslušnost k rodině FZ a odlišností si všimnete až po chvíli. Ono popravdě příliš důvodů ke změnám nebylo, protože design starších sestřiček se prodával o sto šest. Nás ale nejvíc zajímají zajímaly docela jiné věci.

Motor byl převzat z litrové FZ1 a zmenšením vrtání bylo dosaženo objemu 779 cm3. No, a na jízdě je to patřičně znát. Motor je veselost sama, a má rád vysoké otáčky.  Jako by se těšil, až podržíte plyn a trochu ten kvalt rozmotáte.

Od nízkých otáček otáčkách to není žádná adrenalinová jízda, ale dalo by se říct, že na daný objem je to vcelku odpovídající. Jakmile se ale však otáčky zvýší na nějakých 7 tisíc, je motorka je jako vyměněná. Okamžitě se hrne kupředu a chce si hrát.

 

 

 

A zase jsme u té podobnosti celé rodiny, protože kdo se na některé z nich svezl, dá nám za pravdu, že točivý motor je hlavní poznávací znamení kterékoliv z nich. Kdo by si ale chtěl myslet, že FZ8 ostrý sporťák, je vedle. Jde o motorku pro ty, kteří mají rádi víc výkonu, než nabízí nahatá šestistovka, ale už se jim zdá zbytečnost zbytečný investovat další koruny do litrové motorky. A přesně to tahle potvůrka splní do puntíku.

Určitě se chcete zeptat na podvozek – už se na něj chystáme. Jsou tady klasicky níž položené stupačky. Takže jiskry jako od rozzuřený flexy nebudou nic nemožnýho. Hlásič náklonu je na téhle motorce ale z jiného důvodu. Měl by vás upozornit, že další naklánění už by už nemuselo skončit dobře a věřte, že tady to platí dvojnásob. Takhle „přes hranu“ už se už FZ8 necítí ve své kůži a je jí daleko líp v rozumnějších podmínkách.

 

 

Na nějakou zběsilou jízdu to tedy nebude, ale sport rozhodně neodmítá. Povedená jsou řidítka, díky kterým se motorka perfektně vede. Podvozek je měkčí, hlavně na zadku, a tím pádem je jízda hodně pohodlná.

Na sáhodlouhé nastavování odskoku, útlumu a podobně si ale nechte zajít chuť, a kdyby vás to přeci přece jen lákalo, vzpomeňte si na cenovku u téhle motorky a hned vás to přejde.

Foto: Karel Táborský

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here