Jsou nabídky, které se neodmítají. A pokud jde o to, vydat se s dvacítkou Harlejů na cestu ze severu na jih Moravy, pak jde o takovou situaci. Reportáž z jednoho zmrzlého testování

Ne každý den začíná tak, že po pár hodinách jízdy vlakem stojíte před ostravským zastoupením H-D a vybíráte si motorku, na které strávíte následující hodiny. Teploměr ukazuje kolem osmi stupňů, přesto je na tváři většiny z přítomných pisálků vidět natěšenost. Po krátké prohlídce prodejny skáčeme na stroje a vyrážíme na trasu Ostrava – Pasohlávky.

 

Bylo zajímavé sledovat svou přirozenou reakci při výběru. Nebudu popírat, že za to mohla i ta zima, ale hlavním důvodem, proč jsem na první část trasy zvolil Street Glide, je to, že tuhle motorku prostě miluju. Z mého pohledu jde o dokonalý kompromis mezi normálním velkým stylovým Harykem a komfortem řady Touring. Úžasné na ní je, jak i přes hmotnost  368 kilogramů v pohodě zvládá zatáčky a to nejen ty dlouhé otevřené, ale i ty utaženější. Tedy samozřejmě v porovnání s ostatními H-D.

 

Komfortu byl učiněn konec při první pauze ve Vizovicích, kde opouštím sedlo Streetky, čeká mě Dyna Fat Bob. Tenhle dvouoký maník je sice na trhu od podzimu 2008, ale zatím jsme spolu neměli tu čest. Nízká dlouhá motorka, široká rovná řídítka, předkopnuté stupačky, prostě typický “drsňácký” Haryk. A jak se říká, za frajeřinu se trpí, což si vzhledem k tvrdosti podvozku Tlusťocha a stavu okresek, po kterých směřujeme na jih (Za tohle fakt platíme daně?!?) vyžírám naplno. Zadní postranní tlumiče jasně dávají najevo, že na tohle nejsou stavěny a já lituju výběru. Motorka parádní, ale ne na tuhle silnici.

 

O H-D se někdy s posměchem říká, že mají jeden motor, jeden rám a na to jen nastavují různé nádrže, sedla, řídítka. To se tak s hodně (ale fakt hodně) přivřenýma očima dá říct, ale přesednutí na další Dynu, novinku letošní sezony Switchback, jasně dokazuje jak moc můžou být motorky se stejným motorem a rámem odlišné. Tedy vlastně ani ten motor není stejný, Fat Bob používá starší Twin Cam 96 s objemem 1584 cm3, Switchback potom novější TC 103, který má objem 1691 cm3. A je to první zásadní rozdíl, kterého si všímám. Ne, že by devětšestka netáhla, ale nárůst síly od spodních otáček je znát.

 

Dalším podstatným rozdílem je nastavení podvozku. Oproti Fat Bobu je tohle naprostý med a díry na silnicích se stávají nepodstatnými. K tomu si připočtěte mnohem pohodlnější posaz, rozměrné plexi a rázem se cítíte jako na cestovním stroji, kterým Switchback také z poloviny je. Proč z poloviny? Tahle novinka má totiž možnost odhodit šaty v podobě obou kufrů a plexi, čímž se z ní rázem stává fešný street cruiser. Ale jak jistě chápete, v tomhle kekelu jsem se o to ani nepokoušel.

 

Svoji jízdu končíme po cca 250 kilometrech v kempu Merkur v Pasohlávkách, kde se vše pomalu chystá na start Euro Bike Festu. Den s Harley-Davidsony jsme si všichni užili, jen ta kosa. Tak snad nám příští rok objednají lepší počásko.

Pokud se chcete také svézt, není problém. Harley-Davidson Demo Truck čekají v ČR ještě dvě zastávky. Více info najdete zde.

Foto: Boris Stojanov, Marcela Borýsková

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno