Na Oschersleben jsem se těšil, protože jsem na tomto okruhu nikdy nezávodil a byla to nová výzva. Okruh je hodně technický a sedí motocyklům Honda.

Od prvních tréninků se mi dařilo a pohyboval jsem se na předních příčkách. V součtu obou volných tréninků jsem se umístil na P4. Našli jsme dobré nastavení, ale v nižších teplotách jsme bojovali s výdrží zadní pneumatiky. Počasí nám moc nepřálo a teploty se celý víkend nepohybovaly v náš prospěch.

V sobotu byly na programu dvě kvalifikace a závod. První kvalifikace byla v ranních hodinách a teplota asfaltu nebyla úplně ideální. V plánu bylo dostat se do dobrého tempa a jezdit stabilní časy. Od prvního kola jsem se na motorce cítil překvapivě dobře a podařilo se mi zajet několik dobrých kol na hranici svého osobního rekordu. Pět minut před koncem kvalifikace mi na cílové rovince z ničeho nic chcípla motorka a tím pádem byla kvalifikace u konce. Tým na motorce usilovně pracoval, ale nenašla se žádná závada, která by způsobila zhasnutí motoru.

Ve druhé kvalifikaci bylo v plánu simulovat závod a v posledních minutách použít měkčí pneumatiku, abych získal vhodnou startovní pozici. Motorka začala v nájezdovém kole vynechávat a ve druhém sektoru okruhu motor zdechl a už nenaskočil, což pro mne znamenalo konec kvalifikace. Tým pracoval velmi rychle na tom, aby nám vedení IDM dovolilo použít druhou motorku do závodu. Do závodu jsem tedy startoval z P9.

Start do prvního závodu se hodně povedl a posunul jsem se o jednu startovní řadu dopředu. Během závodu jsem se pokusil bojovat o čtvrté místo, ale dostal jsem několik výstrah na highsider a od desátého kola jsem měl problém s gripem na zadní pneumatice. P5 jsem udržel až do konce závodu.

Na nedělní warm-up jsme zkusili jiné nastavení a umístil jsem se na P2, ale nebyl jsem si jistý, že nám toto nastavení přinese výdrž pneumatiky, a proto jsme se vrátili k sobotnímu nastavení.

Do druhého závodu jsem tak dobrý start neměl, posunul jsem se na P7 a při spoustě pokusů dostat se před soupeře z výjezdů, abych dostal dostatečnou rychlost na předjetí, mi odešla zadní pneumatika.

Nakonec se mi podařilo jednoho ze soupeřů předjet v rychlé šikaně a posunul jsem se na P6. Soupeř na P5 poodjel, ale udělal chybu, která mi umožnila ho předjet. V dalším kole jsem udělal chybu já, když jsem nedořadil a jednu ze zatáček jsem musel projet na neutrál. Soupeř se mi dostal za zadní kolo, ale do konce závodu nenašel místo, kde by mě předjel. Nebyl to lehký víkend, ale mám z tohoto výsledku radost, protože šampionát je čím dál vyrovnanější a my používáme stále sériovou elektroniku.

Poslední kolo šampionátu proběhne na německém Hockenheimringu za tři týdny.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here