Rok 2013 je pro Husqvarnu začátkem nové éry. Prezentace nových modelů sice proběhla ve Švédsku, kde má značka své kořeny, ale motorky se vyrábí na lince v rakouském Mattighofenu. Pojďte se podívat, co skupina kolem Stefana Pierera pro příští sezónu připravila

Tak předně, Husqvarna nyní patří do KTM Group, takže žádné Švédsko, ale Rakousko. Za druhé, 7. října sjelo z výrobních linek v Mattighofenu prvních 75 kusů nové produkce této značky. Za třetí, značka má v plánu vyrobit 15 tisíc motorek v nejbližších letech. A to nejsou na endurového specialistu vůbec malé cíle.

 

Tím, že KTM Group vzala pod svá křídla Husqvarnu, došlo ke spojení tří velkých hráčů (KTM patří také Husaberg). To bohužel posledně jmenovaný odskákal, motocykly této značky už na showroomech příští rok neuvidíme. Tedy v podstatě ano, ale s logem Husqvarny. Zamotané? Ani ne. Už na první pohled je totiž jasné, že z Husqvarny, jak jsme ji znali nezůstalo nic. Manažeři Husqvarny říkají, že začali od začátku, nicméně přiznávají, že si hodně pomohli technologií Husabergu.

 

Dobrou zprávou je, že v Mattighofenu neupustili od dvoutaktů. V nabídce žluto-modrých zůstanou dvoutaktní motory od objemu 85 do 300 cm3 a to jak jako motokros (TC 85/125/250), tak jako enduro (TE 125/250/300). Čtyřtakty pak budou zastupovat krosky FC 250/350/450 a endura FE 250/350/450/501. Už objemy motorů napovídají, že ty pochází právě od Husabergu. Podle vedení firmy jsou mnohem modernější, než byly italské Husqvarny. Pojďme se podívat na nejdůležitější technické změny u obou modelových řad:

HUSQVARNA ENDURO 2014

  • polyamidový zadní rám s integrovaným airboxem a elektronikou
  • přední vidlice WP, model 4CS s uzavřenými kazetami
  • CNC obráběné brýle vidlic
  • zadní tlumič WP DCC
  • lehký rám s vysokou torzní tuhostí
  • litá hliníková kyvná vidlice pro dobrou ovladatelnost a stabilitu
  • kompletní řada 2- a 4-taktních motorů
  • elektrický startér pro všechny modely (kromě TE 125)
  • návrat k tradiční bílo-žluto-modré grafice

 

HUSQVARNA MOTOCROSS 2014

  • zcela nový design rámu z chrom-molybdenové oceli optimalizovaný pro nízkou hmotnost a optimální torzní tuhost
  • polyamidový zadní rám s integrovaným airboxem a elektronikou, vůbec poprvé u 2taktní krosky
  • litá hliníková kyvná vidlice pro dobrou ovladatelnost a stabilitu
  • tlumiče WP
  • trojité CNC frézované brýle předních vidlic
  • kompletní řada 2- a 4-taktních modelů s výkony převyšujícími konkurenci
  • high-tech systém EFI
  • elektrický startér pro všechny 4takty
  • v základu s bastery a nastavitelnými palivovými mapami
  • návrat k tradiční bílo-žluto-modré grafice

 

Foto: Husqvarna

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno