Nepochybujeme, že už jste o téhle motorce slyšeli, ale pojďme si připomenout základní informace. Kdo by se radoval, že jde o nový výtvor naší Jawy z Týnce, musíme ho zklamat. Na svědomí má tuhle motorku indická společnost Classic Legends (web), která patří gigantu Mahindra. A právě sem putovala v roce 2016 práva na používání značky Jawa na indickém trhu. A jelikož Mahindra začala výrazně investovat do výroby motocyklů, bylo jasné, že tato transakce nezůstane bez odezvy.

Jako první představila značka Classic Legends motor. Střeva pochází z modelu Mojo 300 moderního naháče, kde se při objemu 293 cm3 chlubí výkonem 27 koní a točivým momentem 28 Nm. Tento jednoválcový základ poslali Indové do Itálie a u jedné nejmenované významné značky z oblasti Varese ho nechali přestavět na retro motor, který jasně připomíná Kývačku. Hodnoty zůstávají i pro „Jawu“. Máme tu tedy vrtání a zdvih 76 x 65 mm, kompresi 11:1, rozvod DOHC, chlazení kapalinou, maximální výkon 27 koní, točivý moment 28 Nm a 6stupňovou převodovku.

Classic Legends Jawa 300 se představuje ve dvou provedeních, kromě základního v méně klasicky pojaté verzi Forty Two. Technika se u obou modelů neliší, jiná jsou řídítka, blatníky a přední světlo s budíkem. Obě motorky mají rozvor 1369 mm, pohotovostní hmotnost 170 kg, výšku sedla 765 mm a 14litrovou nádrž. Kola jsou 18palcová vpředu a 17palcová vzadu s rozměry pneu 90/90-18 a 120/80-17. Brzdy – vpředu jeden 280mm kotouč s indickými brzdiči ByBre a ABS, vzadu pak buben.

Žádná převratná technika to samozřejmě není a Classic Legends si vůbec nedělají ambice se s tímto modelem postavit třeba proti Triumphu. Ovšem na domácím trhu má Jawa z historie velmi dobré jméno a takováto motorka má potenciál stát se oblíbenou frajeřinkou a postavit se tak třeba domácím Royal Enfieldům. Paradoxní na tom celém je, že podle týnecké Jawy se v současné chvíli řeší potencionální dovoz těchto motorek do Evropy a ČR. Takže nakonec si pěknou Jawu přeci jen budem moct koupit?

A jak se zdá, prvním modelem to nekončí. Během dnešního představení v Indii totiž na pódiu nestály dvě motorky, ale tři. Další do trojice byl model s označením Perak, černočerný bobber, který je podle všeho zatím ve stádiu konceptu a Mahindra na něm zkouší motor s větším objemem.

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here