Nepochybujeme, že už jste o téhle motorce slyšeli, ale pojďme si připomenout základní informace. Kdo by se radoval, že jde o nový výtvor naší Jawy z Týnce, musíme ho zklamat. Na svědomí má tuhle motorku indická společnost Classic Legends (web), která patří gigantu Mahindra. A právě sem putovala v roce 2016 práva na používání značky Jawa na indickém trhu. A jelikož Mahindra začala výrazně investovat do výroby motocyklů, bylo jasné, že tato transakce nezůstane bez odezvy.

Jako první představila značka Classic Legends motor. Střeva pochází z modelu Mojo 300 moderního naháče, kde se při objemu 293 cm3 chlubí výkonem 27 koní a točivým momentem 28 Nm. Tento jednoválcový základ poslali Indové do Itálie a u jedné nejmenované významné značky z oblasti Varese ho nechali přestavět na retro motor, který jasně připomíná Kývačku. Hodnoty zůstávají i pro „Jawu“. Máme tu tedy vrtání a zdvih 76 x 65 mm, kompresi 11:1, rozvod DOHC, chlazení kapalinou, maximální výkon 27 koní, točivý moment 28 Nm a 6stupňovou převodovku.

Classic Legends Jawa 300 se představuje ve dvou provedeních, kromě základního v méně klasicky pojaté verzi Forty Two. Technika se u obou modelů neliší, jiná jsou řídítka, blatníky a přední světlo s budíkem. Obě motorky mají rozvor 1369 mm, pohotovostní hmotnost 170 kg, výšku sedla 765 mm a 14litrovou nádrž. Kola jsou 18palcová vpředu a 17palcová vzadu s rozměry pneu 90/90-18 a 120/80-17. Brzdy – vpředu jeden 280mm kotouč s indickými brzdiči ByBre a ABS, vzadu pak buben.

Žádná převratná technika to samozřejmě není a Classic Legends si vůbec nedělají ambice se s tímto modelem postavit třeba proti Triumphu. Ovšem na domácím trhu má Jawa z historie velmi dobré jméno a takováto motorka má potenciál stát se oblíbenou frajeřinkou a postavit se tak třeba domácím Royal Enfieldům. Paradoxní na tom celém je, že podle týnecké Jawy se v současné chvíli řeší potencionální dovoz těchto motorek do Evropy a ČR. Takže nakonec si pěknou Jawu přeci jen budem moct koupit?

A jak se zdá, prvním modelem to nekončí. Během dnešního představení v Indii totiž na pódiu nestály dvě motorky, ale tři. Další do trojice byl model s označením Perak, černočerný bobber, který je podle všeho zatím ve stádiu konceptu a Mahindra na něm zkouší motor s větším objemem.

2 KOMENTÁŘE

  1. Jawa ČR se asi bude bránit. Jméno Jawa povolila na asijský trh. Pokud se bude dovážet, tak pouze individuálně a někdo bude muset absolvovat VUMV. Pak si nechá zaplatit každou homologaci znova a znova do kapsy. Nebo si nechte poslat motocykl známému třeba do Anglie a tam jej poměrně snadno lze přihlásit. Jen nevím co ty idioti vymyslí na dovozech mimo EU. Předpokládám že se budou chtít pomstít. 20tka kontajner vyjde přeprava lodí asi na 80000 do Anglie. Clo, přihlášení,dovoz do ČR přihlášení a jste i při deseti kusech na stotisícové částce. Nepočítám výlet do Indie a koupení motocyklů za půl milionu.

Napsat komentář: carl.von.paulus@seznam.cz Zrušit odpověď

Please enter your comment!
Please enter your name here