Tuono V4 1100 Factory

Na čtyřválcové Tuono nahlížíme jako na absolutní špičku ledovce. Ultimátní super naháč, který umí předefinovat vaše vnímání rychlosti. Možná existují víc sofistikované motorky, ale věřte nám, že žádná neumí nabídnout tak devastující výkon a schopnost dostat vás do absolutní řidičské nirvány.

Model 2019 s přívlastkem Factory dostal nový semi-aktivní podvozek Öhlins ve verzi Smart EC2.0, který je podle nás velmi zajímavý. Nabízí totiž dva režimy – jeden plně automaticky, kdy se odpružení chová „chytře“ a nastavuje všechno za vás. V tom druhém, plně manuálním, jste odstřihnuti od veškeré elektroniky a setup tak bude čistě na vás. Můžete si vybrat ze třech představených módů – Track, Sport nebo Road a ty potom podle potřeby upravovat. Na barevném TFT panelu vidíte všechny parametry, takže hrát si můžete skutečně dlouho.

Factory má pochopitelně i balíček elektronických pomocníků APRC, který obsahuje obousměrných quickshifter, zatáčecí ABS, několikastupňovou kontrolu trakce, anti-wheelie, launch control nebo omezovač rychlosti v boxech. Nechybí ani tempomat. Kromě nového podvozku má „factorka“ i nové barvy, které jsou ale velmi podobné standardní verzi. Aprilka poslal Tuono o další level dál a nás hrozně moc zajímá, jak se změny na odpružení projeví na jízdním zážitku. Nemáme totiž pocit, že to bude klidnější jízda, spíš naopak – Tuono bude ještě rychlejší a použitelnější.

Na Intermotu se představila i inovovaná RSV4 modelového roku 2019, ale u ní se změny týkají jen nových barev. Stále ale zůstává jedním z nejrychlejší superbiků bez kompromisu!

1 komentář

  1. U Touno Factory (2017) funguje podvozek už tak výborně, že se obávám, že nebude vůbec poznat nějaká změna když tam teď dali tu elektroniku. Bude to zase o něco těžší, to jo, ale že bych byl na okruhu rychlejší, to silně pochybuju. Limituje mě spíš ten sériovej vejfuk a gumy.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here