R 1250 GS a R 1250 RT

35 let. Tak dlouho už po světě jezdí legendární boxer od BMW. Fenomenální úspěch téhle motorky znamená, že každá inovace musí být opatrná a fabrika si je moc dobře vědomá, že by se neměla pouštět do žádných větších akcí. Model 2019 do toho ale šlápnul pořádně a technici ve fabrice se vytáhnuli víc, než jsme čekali. Největší změna se tentokrát odehrála na motoru. Ten má nyní díky variabilnímu časování ventilů vyšší výkon, který poskočil na 134 koní, ale daleko zajímavější je hodnota točivého momentu. 143 Nm je pořádná pecka a garantujeme vám, že to pojede mocně!

Jak to funguje? Na hřídeli jsou pro každý ventil rozdílné profily vaček a na konci je pak speciální mechanizmus, který má na starosti její posun. Nízké otáčky tak zajišťuje vačka, která není tak „ostrá“ a při přechodu do vysokých otáček vyjede z ovládacího zařízení malá tyčka a ta potom zajistí její další posun. Oba páry mají rozdílné časování a ventily se zdvihají do jiné výšky, což má za následek, že přechod byste téměř neměli zaregistrovat. Motor by měl jít taky znatelně klidněji.

Kromě zvýšení výkonu je tady i další výhoda – deklarovaná spotřeba by měla být o 4% lepší. Snížení hlučnosti a emisí je pak už taková třešnička na dortu. Velké GS a 1250 RT má kromě nového motoru i další příjemné vychytávky. Už v sérii budou mít asistent pro rozjezd do kopce a dva jízdní režimy. Ve volitelné výbavě pak můžete dokoupit módy PRO s dynamickou kontrolou trakce a ABS Pro.

Další výraznou změnou prošel i podvozek obou motorek. Další generace elektronického odpružení ESA bude pro rok 2019 umět automaticky kompenzovat zatížení motorky, takže odpadne nutnost manuální volby, zda jedete sami nebo třeba naložení se spolujezdcem.


Jak je u BMW zvykem, tak katalog příslušenství nebo další volitelné výbavy je pěkně tučný, takže rozhodně doporučujeme jeho prostudování, protože tady najdete hodně dobrých věcí.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here