Tam kde, ostatní couvají v čase, aby byli retro, dohání je Enfiled vývojem a především novým motorem. Ale nebojte se, žádná přehnaná moderna se nekoná – chlazení vzduchem, 4 ventily na válec, rozvod SOHC, zapalování v intervalu 270° a samozřejmě elektronické vstřikování (Bosch). Z objemu 648 cm3 tak v Británii dostali 47 koní a 52 Nm, což už se může postavit třeba takové Moto Guzzi V7. Ano, čtete správně, v Británii – Enfieldy se sice stále vyrábějí v Indii, ale firma postavila moderní vývojové centrum právě na ostrovech. Poprvé se u RE objevuje šestistupňová převodovka.

S novým motorem přichází dva nové modely, které samozřejmě sahají do dlouhé historie značky. Tím prvním je café racer Continental GT, druhým klasik Interceptor. Dvojitý kolébkový rám shodný, stejně jako hlava řízení a její úhel 24°. Rozdíly nenajdeme ani na podvozku, u obou modelů je vpředu 41mm klasická vidlice se zdvihem 110 mm a vzadu dvojice tlumičů se zdvihy 88 mm (nastavitelné předpětí). Při hledání rozdílů neuspějeme ani u rozměrů kol (18“ a 18“) a u brzd. Tady Enfield sáhl po brzdičích ByBre (By Brembo), které známe třeba z KTM 390 Duke. V čem konečně rozdíly najdeme, je ergonomie – Continental s nízkými dvoudílnými řídítky bude samozřejmě ortodoxnější a méně pohodlný. Ovšem to k tomuto stylu patří a někteří z nás to ke správnému zážitku z jízdy prostě potřebují.

Dobrou zprávou je, že první dvouválcové Enfieldy by se měly v Čechách objevit ještě letos a jejich cena by se měla podle informací dovozce držet dost pod hranicí dvouset tisíc.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here