Toho, že z vás v Motohousu chceme udělat lepší piloty, jste si určitě všimli. A protože jsme i oficiálním partnerem brněnské motoškoly, budeme se vám snažit vtlouct do hlavy rady ohledně jízdy na závodní trati.

 

Rada první: Oblečení

Vždycky mějte kvalitní oblečení. Je blbost koupit si za třista tisíc vyvoněnou R1 a pak jezdit v šusťákách a „Prestižích“ – a nesmějte se, ne že bychom se s tím loni nesetkali!. Při vjezdu na okruh se správný oblečení a ochranný pomůcky kontrolujou, takže pokud bude něco špatně, traták vás stejnak na dráhu nepustí. Nutností je kožená komboška (nemusí být jednodílná), rukavice, boty a homologovanou helmu. To je úplný minumum. Doporuřujeme i páteřový chránič.

Rada druhá: Příprava

Pokud se chystáte do Motoškoly nebo se jenom chcete v pohodě povozit, mějte vždycky dobře připravenou motorku. Zkontrolujte, jestli máte dolitou chladící směs v chladiči, kvalitní brzdovou kapalinu a dostatečně tlustý brzdový destičky. Namažte řetěz (nejlíp po jízdě, kdy je teplej) a zkontrolujete jeho správný dotažení. Nechte radši větší vůli, ať ho nepřepnete!

Rada třetí: Gumy

Tohle je absolutní základ, abyste se dobře a bezpečně svezli. Koukněte, v jakým stavu gumy máte. Pokud jsou hodně sjetý a nemají správný profil (vyjetý plošky na krajích), vyhoďte je a kupte nový. Vždycky měňte obě gumy najednou a kupujte sadu od jednoho výrobce. Dbejte na správný (výrobcem doporučený) tlaky konkrétního typu pneumatiky na vaši motorku. Nekupujte podezřele levný gumy z výprodeje, někdy můžou být už hodně starý anebo pochybně skladovaný. Taková pryž může být nebezpečná! Více o gumách v našem článku zde.

 

Rada čtvrtá: Podvozek

Pokud chcete jinak nastavit podvozek, musíte být schopni popsat problém, který s nim máte. Vybírejte si jenom renomované firmy, protože správně seštelovat podvozek na vaši konkrétní váhu a styl jízdy není sranda. Pokud budete špekulovat sami, vždycky začněte z hodnot, které byly nastaveny z továrny. Zapište si výchozí nastavení, ať se můžete vždycky vrátit k tomu, co jste tam měli dřív. V většině případů to totiž skončí tak, že tu motorku uděláte horší, než byla.

Rada pátá: Buďte v klidu

Nebojte se a myslete pozitivně. Jízda na okruhu má být zábava a ne stres! Pokud máte strach, přihlaste se do naší Motoškoly v Brně a my vám rádi poradíme, jak se na okruhu chovat a čeho se vyvarovat. Kurz je rozdělen do tří skupin podle výkonnosti, takže se fakticky není čeho bát. Těšíme se na vás.

 

MH TIP:

„Lepší než motorka je jenom jedna věc – nová motorka! Vždycky je lepší koupit novou anebo alespoň nebouranou. I sebemenší rána se může projevit a zjistíte to třeba až na závodní trati, kde motorku budete brzo tlačit až na samotnej limit.“

 

Foto: Archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here