Novým továrním jezdcem KTM v MotoGP se pro příští rok stal Johann Zarco. Francouz k rakouské továrně přešel po dvou letech strávených s Yamahou a nyní si po prvních testech myslí, že jeho jízdní styl může na novém stroji dobře fungovat, i když není tak agresivní jako u Pola Espargara.

Johann Zarco si je jistý, že nepotřebuje upravovat svůj plynulý jízdní styl po přechodu z Yamahy na KTM. Francouz, který v posledních letech v barvách týmu Monster Yamaha Tech3 získal několik umístění na stupních vítězů a pravidelně jezdil na hranici Top5, pro nadcházející sezónu přestoupil do továrního týmu KTM. Čekala ho tak změna motorky z Yamahy YZR-M1 na KTM RC16. Poprvé tento stroj vyzkoušel při testech ve Valencii a poté v Jerezu. Na první pohled se zdá, že je KTM mnohem divočejší stroj, než Yamaha, hlavně v podání Pola Espargara, ale Johann si myslí, že nepotřebuje kopírovat jízdní styl svého nového týmového kolegy.

„Musím najít moje základní nastavení, protože nebudu jezdit jako Pol. Můžu mít nějaké nápady nebo vyzkoušet věci, jako on, ale nejsem schopný ho okopírovat,“ řekl Johann Zarco v Jerezu. „Vím, že můj plynulý jízdní styl je skvělý, protože jak jste mohli vidět při posledním výjezdu při testu v Jerezu, byl jsem velice konzistentní. Tohle je opravdu „Zarcův styl“ a když mám takový pocit, můžu být velice konzistentní.“

Johann Zarco při testu v Jerezu

To se potvrdilo na časech, kdy v posledních pěti kolech, ve kterých zároveň zajel svůj nejlepší čas, se pohyboval s časy na kolo v rozmezí jen 0,316 s.

„I když jsem v poslední vyjížďce zlepšil čas na kolo jen o jednu desetinu vteřiny, na motorce jsem se cítil mnohem lépe a byl velice konstantní. Takže i když jsem se nezlepšil v rychlosti, zlepšil jsem konzistenci. To znamená, že rosteme, ale potřebuje to čas. Je to o nalezení mého základního nastavení, abych se rychle dostal na dobré časy na kolo. Pořád na tom pracujeme, ale nepracujeme na tom být nejrychlejším jezdcem. Každopádně základní pocit je stále lepší a lepší, protože pokaždé, když jsem vyjel na trať, tak jsem měl požadované časy a mohl je zajet znovu, zatímco jsem se na motorce cítil uvolněně. To znamená, že to je směr, kterým máme jít.“

Johann také promluvil o oblastech, které potřebují zlepšit.

„Řekl bych, že největším místem pro zlepšení je zatáčení. Je to možná věc, se kterou máme problémy kvůli mému stylu. Ale bylo skvělé být v Jerezu, kde jsou rychlé a pomalé zatáčky, ne jako ve Valencii. Bylo dobré získat informace o tom, jak řídit tuhle motorku.“

Oficiální jezdci mají nyní povinnou zimní přestávku a nemohou testovat, nicméně KTM má na prosinec naplánován test v Jerezu spolu s testovacími jezdci Danim Pedrosou a Mikou Kalliem, kteří by měli pracovat na dalším vývoji RC16 pro sezónu 2019. Následovat pak bude oficiální únorový test MotoGP v Sepangu v Malajsii.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here